سرپرست اورژانس کشور از توسعه خدمات امداد ریلی و زیرزمینی برای افزایش سرعت خدمات اورژانس در تهران خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، پیرحسین کلیوند روز دوشنبه در مراسم رونمایی از 200 آمبولانس موتوری در پارک ارم تهران در جمع خبرنگاران افزود: ترافیک بالا و کمبود آمبولانس در تهران باعث شده است که سرعت رسیدن آمبولانس بر بالین بیماران در تهران بالاتر از استاندارد باشد اما با ورود 200 آمبولانس موتوری زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیماران در تهران به 10 دقیقه می رسد.
وی اضافه کرد: آمبولانس های موتوری و تکنسین های آنها در 200 نقطه شهر مستقر می شوند و در 12 ساعت که ساعت پیک خدمات اورژانس است این خدمات را به سرعت به مردم ارائه می کنند.
سرپرست اورژانس کشور افزود: علاوه بر توسعه آمبولانس های زمینی با همکاری مترو قرار است امداد ریلی نیز در تهران توسعه یابد و در تمام ایستگاه های مترو پایگاه های اورژانس داشته باشیم.
وی گفت: علاوه بر آن ایستگاه های اورژانس در نزدیکی بیمارستانهای تروما (حوادث) مانند بیمارستان سینا، شریعتی، شهدای تجریش و نجمه ایجاد می شود و تلاش می شود با ایجاد تونل زیرزمینی از مترو به این بیمارستانها، از شبکه زیرزمینی برای افزایش سرعت خدمات اورژانس استفاده کنیم.
کولیوند همچنین گفت: در زمینه اورژانس هوایی نیز تا کنون 32 پایگاه اورژانس هوایی در کشور ایجاد شده است و طی دو ماه آینده تعداد این پایگاه ها افزایش می یابد.
امروز در مراسم رونمایی از آمبولانس های جدید در تهران از 200 آمبولانس موتوری و 60 دستگاه آمبولانس برای ورود به ناوگان اورژانس تهران رونمایی شد.