وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سهم بندی عادلانه ایرانیان از درآمد و ثروت و کاهش فقر و همچنین کاهش نابرابری از بحث های مهمی در دولت تدبیر و امید است، گفت: زندگی با کرامت برای اقشار کم درآمد، جزو استراتژی های این دولت است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی دکتر ربیعی در حاشیه افتتاح درمانگاه تخصصی جی جیان قشم بر توجه به حاشیه نشین ها و افرادی که فرصت های برابری اجتماعی ندارند، تاکید و اضافه کرد: این موضوع از دغدغه های مقام معظم رهبری و وظیفه اخلاقی و انسانی است.
وی بیان داشت: خوشبختانه در دولت یازدهم برای کاهش فقر و درمان گامهای اساسی از جمله بیمه کردن 11 میلیون حاشیه نشین، قرار دادن 200 هزار زن باردار و 170 هزار کودک دچار سوءتغذیه تحت پوشش تغذیه، توزیع غذای گرم در مهدهای کودک و تحت پوشش قراردادن کودکان بازمانده از تحصیل از جمله فعالیتهای خاموش این وزارتخانه در این دولت برای رفع نابرابری و کاهش فقر است.
وی در ادامه با بیان اینکه در قبال ایجاد رفاه برای مردم مسوول هستیم، اضافه کرد: ارتقای حقوق بازنشستگان و کارگران و کاهش فقر و افزایش درآمد نیز مدنظر این وزارتخانه است که در این زمینه کارهای خوبی انجام شده است.
وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی از قشم بعنوان گنجینه ای با تنوع فرهنگی و ظرفیتهای عظیم از جمله صنایع دریایی( سنتی و نوین)، بسته بندی و گردشگری نام برد که بخشی از این ظرفیتها ناشناخته مانده است که با برنامه ریزی و جذب سرمایه گذاریهای خارجی و تجمیع کردن سرمایه های اندک می توان در این منطقه تحول ایجاد کرد.
وی از جزیره قشم بعنوان جزیره تعاونی ها نام برد و افزود: قشم ظرفیت عظیمی برای توسعه اقتصادی کشور محسوب می شود و تعاونی های این جزیره با تجمیع گروههای محلی و سرمایه های اندک خود می توانند زمینه تولید و توسعه اقتصادی را افزایش دهند.
دکتر ربیعی اظهار امیدواری کرد: بمنظور تقویت تعاونی ها، بتوان منابع ارزان قیمتی را بمنظور ارائه خدمات بیشتر به افرادی که در زمینه خدمات، گردشگری و صنایع کوچک فعالیت می کنند، ارائه کرد.
وی در پایان، افتتاح درمانگاه تخصصی جی جیان قشم را یکی از اقدامات مهم سازمان منطقه آزاد قشم در جهت رفاه حال بیماران و مراجعه کنندگان و خدمت رسانی به مردم این منطقه ذکر کرد.
دکتر ربیعی عصر امروز برای آغاز عملیات اجرایی پلاژ بانوان قشم، افتتاح بیمارستان جیجیان قشم و به آب انداختن شناور مسافری به ظرفیت 112 نفر به این جزیره سفر کرد.
افتتاح آموزشگاه و کارگاههای تعاونی تولیدی رشمون و بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای آموزشگاههای فنی و حرفه ای بندرعباس از دیگر برنامه های دکتر ربیعی به شهرستان بندرعباس است.