رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این که ۳۰درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است، گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه تمامی مدارس غیر مقاوم، مقاوم سازی شوند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدتقی نظرپور تعداد مدارس کشور را ۵۳۰ هزار مدرسه اعلام کرد و افزود: ۳۰ درصد از مدارس کشور غیر مقاوم بوده و نیاز به مقاوم سازی هستند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: برای مقاوم سازی این مدارس فرسوده به حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به وجود هزار کلاس درس خشتی، گلی و حدود ۱۷۰۰ کلاس درس کانکسی درکشور تصریح کرد: تلاش خواهد شد تا در سال ۹۶ و حداکثر تا سال ۹۷ تمامی کلاس های درس خشتی و گلی بهسازی شوند.

نظرپور با اشاره به پروژه های نیمه تمام کشور اظهارداشت: در حال حاضر ۲۶ هزار کلاس درس در دست ساخت در کشور داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل محدودیت منابع تنها ۳۹ درصد اعتبارات ملی و ۲۸ درصد اعتبارات استانی در حوزه نوسازی مدارس تخصیص پیدا کرد، گفت: برای تسریع در روند ساخت مدارس جدید و بازسازی مدارس فرسوده باید میزان بیشتری از اعتبارات تخصیص داده شده، محقق شوند.

نظرپور با اشاره به وجود مشکل فضاهای آموزشی در پروژه های مسکن مهر کشور، افزود: دولت مصمم است تا انتهای امسال کار بهره برداری از پروژه‌های مسکن مهر را به اتمام برساند و این در حالیست که تعداد زیادی از این پروژه ها مشکل فضای آموزشی دارند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد وافزود: مهر ماه امسال حدود چهار هزار کلاس درس جدید به مجموعه کلاس‌های درس کشور اضافه خواهد شد که۷۰۰ میلیارد تومان برای ساخت آنها هزینه شده است.