پس ازتایید نشدن طرح ایمنی خط هشت مترو تهران توسط وزارت راه و شهرسازی،دادستان کل کشور نیز در نامه ای به فرمانده پلیس راه تهران -قم دستور توقف بهره برداری از خط هشت مترو را صادر کرد.

 به گزارش مرور نیوز درست یک روز مانده به افتتاح خط هشت متروی تهران که به ‌نام مترو فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) شناخته می‌شود، دادگستری کل استان تهران نامه‌ای به فرمانده پلیس آزادراه تهران- قم و فرمانده فرودگاه امام خمینی‌(ره) نوشته و دستور داده که تا زمان تصویب طرح ایمنی خط هشت مترو تهران در شورای عالی فنی امور زیربنایی وزارت راه‌، افتتاح و بهره‌برداری از این خط را متوقف کند.

حدود چهار سال است که مرد شماره یک تهران با وزیر راه‌و‌شهرسازی در تقابل‌اند. این احتمالا آخرین رویارویی آقای وزیر با آقای شهردار است. در آخرین روزهای مدیریت قالیباف در خیابان بهشت، وزارت راه‌و‌شهرسازی با حکم قضائی مانع افتتاح ایستگاه متروی فرودگاه امام شده است. 

سابقه اختلاف آخوندی و قالیباف به بیگانگی رویکرد این دو نسبت به هم بازمی‌گردد؛ بیگانگی عمیقی که آخوندی آن را رویکرد سوداگرانه نام‌گذاری کرده است. حالا در روزهای آخر شهرداری قالیباف، وزارت راه‌و‌شهرسازی پرده پایانی اختلاف‌ها را کنار زده و با حکم قضائی، به جدال با شهرداری رفته است.

تاییدنشدن طرح ایمنی متروی تهران-فرودگاه امام در شورای عالی فنی امور زیربنایی، موضوعی است که چندی پیش از سوی وزارت راه‌و‌شهرسازی اعلام شد و حالا با پیگیری قضائی، افتتاح این ایستگاه که قرار بود در ١٦ مرداد انجام شود، معلق شده است