مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: بسیاری از مردم و حتی مسئولان این ذهنیت را دارند که شمار آمار مددجویان استان ایلام درصد زیادی از جمعیت استان را تشکیل داده است اما واقعیت این است که این آمار به حداقل رسیده و هم اکنون میزان آن حدود 8 درصد است.

به گزارش مرور نیوز، «ضیاء رضایی» در نشست با تعدادی از خیران مقیم تهران که به ایلام سفر کرده‌اند، اظهار کرد: آمار مددجویان این استان که زمانی حدود 20 درصد جمعیت استان بود هم اکنون به کمتر از 8 درصد رسیده است. وی افزود: بیشتر خانواده های مددجویی که در چند سال اخیر از حمایت این نهاد خارج شده اند از طریق رسیدن به توانمندی و استقلال معیشتی صورت گرفته است و این روند همچنان ادامه دارد .

مدیرکل امداد استان ایلام افزود: بسیاری از خانواده هایی که از حمایت کمیته امداد ایلام خارج شده اند هم اکنون از تولیدکنندگان برتر بوده و علاوه بر اشتغال خود و خانواده، افراد دیگری را نیز به کار مشغول کرده اند .

رضایی افزود: بسیاری از مردم و حتی مسئولان این ذهنیت را دارند که شمار آمار مددجویان استان ایلام درصد زیادی از جمعیت استان را تشکیل داده است اما واقعیت این است که این آمار به حداقل رسیده و هم اکنون میزان آن حدود 8 درصد است .

وی با اشاره به اینکه اشتغال و رسیدن به توانمندی مهمترین برنامه این نهاد برای خانواده های مددجویی است افزود: هم اکنون بیشترین تقاضاهایی که از سوی مددجویان استان ایلام به این نهاد ارائه می شود در زمینه اشتغال است .

مدیرکل امداد استان ایلام در ادامه به مشارکت خیران در کمک به نیازمندان این استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون چند موسسه خیریه و نیکوکاران برجسته ای با کمیته امداد استان ایلام در زمینه خدمت به نیازمندان مشارکت دارند .

رضایی افزود: مشارکت این نیکوکاران در زمینه های مختلفی از جمله اشتغال، تأمین مسکن،خدمات فرهنگی، کمکهای نقدی، حمایت از فرزندان یتیم، ازدواج و موارد دیگر است .

وی گفت: یکی از مهمترین زمینه های مشارکتی نیکوکاران در کمک به نیازمندان این استان از طریق طرح اکرام و محسنین است که در این زمینه 70 درصد حامیان مقیم خارج از استان هستند .

مدیرکل امداد استان ایلام با عنوان اینکه خیران پشتوانه های محکمی برای این نهاد و خدمت به نیازمندان هستند افزود: یکی از عرصه های مشارکتی این خیران حضور در مناطق محروم ایلام بوده که هر ساله از این طریق خدمات ارزشمندی به نیازمندان این استان صورت می گیرد .

مدیر یکی از موسسات خیریه تهران نیز در این نشست در سخنانی گفت: با خدمات ارزشمند کمیته امداد در زمینه خدمت به محرومین آگاهی کامل داریم و به همین خاطر چند سالی است با این نهاد در استان ایلام وارد همکاری شده ایم .

جعفر کاویانی افزود: در استان ایلام به دنبال این هستیم که گروههای خیریه ای توانمند دیگر راکه خارج از استان هستند شناسایی و از آنان برای خدمت به این استان دعوت کنیم که در این زمینه موفقیت هایی کسب کرده ایم .

وی با اشاره به اینکه سطح محرومیت در برخی از مناطق استان ایلام بسیار زیاد است افزود: انتظار داریم در زمینه کاهش فقر و محرومیت در این مناطق، گروهها و سازمانهای مختلف وارد عرصه شوند وبخشی از مشکلات ما نیز در این زمینه برطرف شود .