عیسی کلانتری امروز به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست منصوب و جایگزین معصومه ابتکار در این سازمان شد.

به گزارش مرور نیوز، حسن روحانی رییس جمهوری امروز طی حکمی عیسی کلانتری را به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد. 

عیسی کلانتری که با آغاز دولت یازدهم و تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه، به عنوان دبیر این ستاد انتخاب شد و همزمان طی چهار سال گذشته به عنوان مشاور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در امور آب، کشاورزی و محیط زیست نیز فعالیت داشت، متولد سال ۱۳۳۱ در شهر  مرند آذربایجان شرقی است.

او دارای مدرک دکترای فیزیولوژی و بیوشیمی محصولات زراعی  از دانشگاه ایالتی آیوا آمریکا می باشد . وی همچنین دارای لیسانس زراعت گرایش اصلاح نباتات از دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه و فوق لیسانس فیزیولوژی زراعی از دانشگاه نبراسکا در آمریکا است.

کلانتری که همواره نسبت به مصرف بیش‌ از حد مجاز از آب‌های تجدیدپذیر انتقاد داشت و هشدار می‌داد، در دولت های اول و دوم آیت الله هاشمی رفسنجانی وزیر کشاورزی بود . او از سال ۱۳۸۱ با تشکیل خانه کشاورز به عنوان یک تشکل سیاسی بخش کشاورزی، دبیر کل آن شده و تاکنون در این سمت فعالیت کرده است.

 عیسی کلانتری طی چند سال گذشته بیشترین فعالیت را در سمت ریاست ستاد احیای دریاچه ارومیه داشت، وضعیت وخیم آب‌های تجدیدپذیر کشور داشت.

او پیش از این از برنامه ششم توسعه نیز انتقاد کرده و گفته بود: برنامه ششم توسعه هرچند که اجرایی نمی‌شود اما به فرض اگر اجرایی شود ۴۸ میلیارد مترمکعب آب اضافی نیاز دارد و چیزی از آب برای نسل آینده باقی نخواهد ماند و مردم و محیط زیست تبعات آن را خواهند دید. 

ناگفته پیداست؛ از آنجا که کشور ما با بحران‌های متعدد زیست‌محیطی از آلودگی هوا، آب و خاک گرفته تا وضعیت نامناسب زیستگاه‌های حیات وحش، تغییر اقلیم، خشکسالی، خشکی تالاب‌ها و دریاچه‌ها مواجه است، عیسی کلانتری عهده‌دار وظیفه خطیر و سنگینی شده است.