قاتلین پس از سرقت طلا، جواهرات و ماشین و مقادیری وجه نقد از مقتول اقدام به خفه نمودن این زن و فرزندش شش ساله‌اش می‌نمایند و سپس در یکی از مناطق متروکه و حاشیه‌ای شهر و در یک گودال حفر می‌نمایند.

به گزارش مرور نیوز، بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان از دستگیری قاتلین ریحانه دختر شش ساله و مادرش در کرمان خبر داد و افزود: سرقت انگیزه اصلی قتل بوده است.

ایمان شهسواری در حاشیه صحنه کشف اجساد گفت: قاتلین عید نوروز سال 1390 اقدام به این جنایت هولناک نموده بودند.

وی اعلام کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر مفقود شدن یک دختر شش ساله و مادر 31 ساله‌اش در شهر کرمان موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی وانقلاب کرمان افزود: طی یکسری اقدامات پلیسی توسط پلیس آگاهی استان کرمان مشخص گردید قاتلین دو نفر به نام‌های (ح.الف)31ساله و (ی.ق)28ساله هستند.

وی تاکید کرد: پس از شناسایی، دستور دستگیری قاتلین توسط دادستانی صادر شد و پلیس آگاهی با وجود این‌که این افراد چندین مرتبه با تغییر چهره و شگردهای دیگر موفق به فرار شده بوده‌اند، نهایتا موفق به دستگیری این قاتلین حرفه‌ای گردیدند.

شهسواری گفت: قاتلین پس از سرقت طلا ، جواهرات و ماشین و مقادیری وجه نقد از مقتول اقدام به خفه نمودن این زن و فرزندش شش ساله‌اش می‌نمایند و سپس در یکی از مناطق متروکه و حاشیه‌ای شهر و در یک گودال حفر می‌نمایند.

وی در خصوص شیوه کار متهمین افزود: این افراد با ایجاد طرح دوستی با زنان بی‌سرپرست و کسانی که از وضع نابسامان اجتماعی برخوردار بودند اقدام به دزدیدن اموال‌شان می‌کردند.

بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به این‌که بانوان افرادی رئوف و مهربان هستند، هشدار داد؛ زنان بایستی بر عواطف واحساسات خود کنترل داشته باشند و فریب ظاهر افراد سودجو را نخورند.

وی ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از پرونده‌ها دیده شده است افراد رذل و شرور با طرح محبت کاذب اولیه و سوء استفاده از عواطف و احساسات پاک برخی از زنان و دختران،اقدام به فریب آنها می‌نمایند و در نهایت نیز حوادث هولناکی به وقوع می‌پیوندد.

شهسواری تاکید کرد: تمامی افراد جامعه بایستی نسبت به مراعات مقررات شرعی توجه لازم را داشته باشند و در تمام شرایط خداوند را ناظر به کارهای خود بدانند.

وی هم‌چنین خطاب به مجرمین هشدار داد، بسیار ساده لوحانه است که افراد فکر کنند می‌توان هر کاری را انجام داد و کسی از آن باخبر نشود. مطمنا افراد بایستی پاسخگوی اعمال خود در دادگاه عدل الهی و هم‌چنین در برابر قانون باشند. 

بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در پایان ضمن تقدیر از زحمات مامورین پلیس آگاهی استان اعلام کرد: قاتلین سوابق متعدد کیفری از جمله آدم ربایی و تجاوز به عنف و ایراد ضرب و جرح عمدی در کارنامه سیاه خود داشتند.