نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید گفت: در دوره دوم نیز قرعه به نام من زده شد تا این مسئولیت را عهده دار باشم؛ اگرچه بارها گفته بودم دیگر از توان من خارج است.

به گزارش مرور نیوز، مراسم تجلیل از تلاشگران نمونه بنیاد شهید به مناسبت سالگرد شهیدان رجایی و باهنر و بزرگداشت هفته دولت و روز کارمند صبح امروز یکشنبه 5 شهریور 96 با حضور حجت الاسلام شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ایزدی معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید، عباسپور معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید، میرمرادی معاونت توسعه بنیاد، عندلیبی معاونت حقوقی بنیاد شهید و حجت الاسلام کاویانی معاونت فرهنگی بنیاد شهید در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

حجت الاسلام شهیدی در این مراسم با اشاره به آغاز دوره دوم مدیریتش در بنیاد شهید گفت: دوره دوم چهارساله ما همزمان با هفته دولت آغاز شد و روز گذشته به همین دلیل برای بیعت و استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری خدمت ایشان بودیم. از روزی که به بنیاد شهید آمدم با مشکلات زیادی روبرو بودیم. در همان روزهای اول برنامه‌ای نوشته شد، در سه مرحله برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و کارها را با کمک شما همکاران در بنیاد شروع کردیم و به نتایج خوبی در چهار سال اول رسیدیم.

وی افزود: امروز آرامشی که در بنیاد شهید بوجود آمده زبانزد است و مراجعه کنندگان از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان اعلام کرده‌اند که بنیاد شهید آرامشی را به ما داده است. همچنین در حوزه‌های مختلفی همچون بحث درمان، مسکن، اشتغال، پرداخت معوقات گام‌هایی برداشته شد. در بحث معوقات فقط معوقات مربوط به سال 95 مانده است که امیدواریم بتوانیم به زودی وضعیت آن را روشن کنیم.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به اینکه از دو سه روز گذشته دوره دوم ریاستش بر بنیاد آغاز شده است، گفت: در دوره دوم نیز قرعه به نام من زده شد تا این مسئولیت را عهده دار باشم. اگرچه بارها گفته بودم دیگر از توان من خارج است چون بنیاد شهید یک بنیاد گسترده است که بیش از سه میلیون جمعیت را زیر پوشش خود دارد و اداره آن کار مشکلی است اما دوستان ابراز لطف و محبت داشتند و به من می‌گفتند در این مسئولیت بمانید. من در آخر گفتم دعا کنید که آنچه خیر است برای بنیاد پیش بیاید.

وی افزود: حالا وظیفه ما این است که در این مسئولیت گام‌های بزرگتری برداریم و نسبت به درمان ایثارگران و بحث شایسته سالاری کار بیشتری انجام دهیم. در دوره قبل اعلام کردیم که به هیچ وجه از بیرون نیرو نمی‌آوریم و من به جز 6 نفر مابقی مدیران را از داخل مجموعه انتخاب کردم. در بنیاد شهید افراد شایسته زیادی داریم و برنامه ما در این دوره این است که نسبت به جوانگرایی بنیاد اقدام کنیم.

شهیدی محلاتی با اشاره به سفارش ریاست جمهوری در انتصابات بنیاد گفت: با سفارش رئیس جمهور در این دوره از مدیریت خانم‌ها نیز استفاده می‌کنیم، خانم کشفی در راستای همین هدف گذاری به سمت جدید منصوب شدند، لازم است این نکته را یادآور شوم من در مورد انتصاب‌ها با شورای معاونین مشورت کرده و آنچه خودم تشخیص دهم انتخاب می‌کنم. دو انتصاب جدید دیگر طی روزهای آینده صورت خواهد گرفت.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به بالا بردن درصد رضایت ایثارگران در معاونت‌های مختلف بنیاد گفت: شما باید برای وزارتخانه‌ها و سایر سازمان‌ها الگو باشید. انتظار دارم که در این راستا بکوشید و بدانید که حداقل 50 درصد موفقیت شما در رعایت اخلاق و برخوردتان با ایثارگران است. محیط بنیاد شهید در واقع خانه بزرگ ایثارگران است که باید تفاهم و برخورد خوب در آن تثبیت شده باشد. من قبلا در مدیریت استانها هم اعلام کردم که با برخورد بد کارکنان بنیاد در مواجهه با ایثارگران برخورد خواهم کرد. به عنوان نمونه چنین چیزی در شهرهای همدان و اهواز اتفاق افتاد و دو نفر به دلیل برخورد بد با ایثارگران اخراج شدند. اگرچه دوره پرمشقتی را پیش رو داریم اما می‌کوشیم به کمک همکاران مشکلات را پشت سر بگذاریم.

در پایان مراسم با حضور حجت الاسلام شهیدی و سایر معاونت‌های بنیاد از کارمندان نمونه بنیاد شهید و امور ایثارگران تقدیر شد.