معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ارائه آموزش مهارتی به دانش اموزان یک مطالبه دولتی است.

به گزارش مرور نیوز، علی زرافشان روز سه شنبه در همایش طرح آموزش های مهارتی کوتاه مدت ویژه مدارس با بیان اینکه باید دانش آموزان را از رویکرد کارمندی به کارآفرینی هدایت کنیم، افزود: در برنامه های درسی جدید آموزش و پرورش براساس سند تحول، توجه ویژه ای به مهارت آموزی شده که از آن جمله می توان به درس تفکر و سواد رسانه‌ای اشاره کرد.
در این مراسم که در محل ساختمان وزارت کار و با حضور وزیر آموزش و پرورش، قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار شد، معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: ارائه آموزش مهارتی به دانش آموزان یک مطالبه دولتی است و امروزه مطالبه عمومی جامعه این است که در برنامه های درسی در مدارس از سوی مسئولین آموزش و پرورش بطور جدی بازنگری شود.
وی با بیان اینکه مهارت آموزی در آموزش و پرورش دولت دوازدهم از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: براساس ویژگی‌های کار و فناوری، دانش آموزان باید ویژگی های لازم را برای بازار کار کسب کنند.
زرافشان افزود: در برنامه های بلند مدت شایستگی یادگیری مادام العمر باید برای دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد و از این نظر آموزش و پرورش با درنظر گرفتن سند تحول، بخشنامه‌ای 12ساله برای آن تعریف کرده است.
وی گفت: بدین منظور و از دوره ابتدایی تا پایان دوره متوسطه دوم، پودمان‌های مهارتی با توجه به مقاطع تحصیلی در درس کار و فناوری برای انجام کارها و ایجاد توانمندی‌ها برای دانش آموزان در نظر گرفته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون 38 درصد دانش آموزان دوره های متوسطه در رشته های مهارتی و هنرستانی تحصیل می کنند و برای مقطع نظری موضوع آموزش یک مهارت به دانش آموزان درحال انجام است.
زرافشان افزود: اکنون در برنامه‌های پایه‌های تابستانی مدارس مسئله مهارت آموزی مورد توجه قرار گرفته و حدود سه سال است که با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران دانش آموزان تحت پوشش آموزش‌های کارآفرینی قرار دارند.
وی با بیان اینکه مهارت های دانش آموزی را با توجه به شعار امسال که از سوی رهبری بیان شده باید با هدف تولید، اشتغال و رونق اقتصادی کشور تطبیق داد، اظهار کرد: مدیر مدارس مسئول اصلی تحول در مدرس هستند و از این رو خلق موقعیت های آموزشی مهارتی در مدارس و حتی در بین معلمان از دیگر وظایف مدیران به شمار می رود.