کانون بازنشستگان ناجا از درگذشت امیر سرتیپ بازنشسته منوچهر نجفدری سرپرست ژاندارمری سابق و اولین رئیس هیات مشاورین نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، روابط عمومی کانون بازنشستگان ناجا در نمابری اعلام کرد: "ارشدترین پیشکسوت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران؛ امیر سرتیپ بازنشسته منوچهر نجفدری سرپرست ژاندارمری سابق و اولین رئیس هیات مشاورین نیروی انتظامی که در طول خدمت پرافتخارش، حضور در ستاد عملیات اروند و فرماندهی عملیات آبادان – ماهشهر و نیز مبارزه بی وقفه با اشرار، سوداگران مرگ و ضد انقلاب را در جنوب شرق و شمال غرب کشور در کارنامه خود داشت، صبح امروز به رحمت ایزدی پیوست.

کانون بازنشستگان ناجا درگذشت این پیشکسوت گرانقدر و پر تلاش را به خانواده ایشان و همه همکاران و همرزمانش در نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی تسلیت عرض نموده و از خداوند منان علو درجات ایشان خواستار است."

مختصری درباره امیر سرتیپ جانباز بازنشسته مرحوم منوچهر نجفدری

امیر سرتیپ موچهر نجفدری پس از 87 سال زندگی و تلاش در عرصه نظم و امنیت و خدمتگزاری به میهن اسلامی صبح امروز به رحمت ایزدی پیوست.

امیر سرتیپ منوچهر نجفدری در 20 اسفند سال 1309 شمسی تولد و پس از گذراندن دوران کودکی و پایان مقطع ابتدایی و دبیرستان، در مهرماه 1330 وارد دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش شد و در سال 1333 با اخذ مدرک لیسانس در رشته علوم اجتماعی به درجه ستوان دومی مفتخر گردید.

ایشان پس از گذراندن دوره مقدماتی پیاده، از تاریخ 1334/1/1 در طرح تقسیم به تیپ مستقل خاش در استان سیستان و بلوچستان برای انجام وظیفه سربازی و خدمت به کشور اعزام شد و چهار سال بعد در اردیبهشت سال 1338 ازدواج نمود؛ که ما حاصل آن چهار فرزند (یک پسر و 3 دختر) است.

در سال 1357-1358 و همزمان با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ایشان دوره فرماندهی و ستاد (دافوس) را با درجه سرهنگی گذراند و پس از اخذ مدرک فوق لیسانس در رشته علوم استراتژیک به فرماندهی ناحیه ژاندارمری سیستان و بلوچستان منصوب شد.

امیر نجفدری در ایام تصدی فرماندهی ناحیه ژاندارمری سیستان و بلوچستان در راه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و اشرار مسلح همراه با دلاورمردان انتظامی تلاش بی وقفه و موفقیت‌های مستمری داشت تا آنکه در سال 1360 به جانشینی فرماندهی ژاندارمری سابق منصوب و در ستاد عملیات اروند و نیز فرماندهی عملیات آبادان – ماهشهر و جبهه‌های شمال غرب کشور بصورت شایانی ایفای نقش کرد و بعد از این دوره سرشار از موفقیت، به بازنشستگی نائل آمد؛ اما با توجه به افزایش شرارت‌ها در شرق کشور مجددا در سال 63 به خدمت اعاده و به فرماندهی ناحیه ژاندارمری سیستان و بلوچستان منصوب گردید.

پس از برقرار کردن آرامش در منطقه و نیز ادغام نیروهای انتظامی سابق، وی در سال 69 به تهران مراجعه و مدتی به عنوان رئیس هیات مشاورین فرماندهی ناجا به خدمت اتشغال ورزید.

این امیر سرافراز و پر تلاش پس از انجام 47 سال خدمت شبانه روزی در خرداد ماه سال 1371 در همان سمت ریاست هیات مشاورین فرماندهی ناجا در محل سازمانی سپهبدی به افتخار بازنشستگی نائل گردید.

وی در طول دوران خدمت همواره در ماموریت‌های سخت و دشوار پیشتاز و داوطلب بود و پس از بازنشستگی نیز در همکاری با کانون بازنشستگان نیروی انتظامی به عنوان رئیس کارگروه راهبری تدوین نقش ژاندارمری سابق در عرصه دفاع مقدس و عرصه نظم و امنیت منشا خدمات قابل توجهی گردید."