جسد یک کوهنورد مالزیائی که اول آذر ماه پارسال در مسیر صعود به قله دماوند در استان مازندران مفقود شده بود ، سرانجام روز شنبه توسط نجاتگران هلال احمر شهرستان آمل پیدا شد.

به گزارش مرور نیوز، جسد این کوهنورد را ابتدا عصر دیروز جمعه یک گروه از کوهنوردان هنگام پائین آمدن از قله دماوند یافته و موضوع را به همراه مختصات منطقه در اختیار هلال احمر آمل قرار دادند.
اگر چه یک گروه از نجاتگران هلال احمر بلافاصله به منطقه اعزام شدند ، ولی با توجه به فرصت کم تا شب و تاریکی موفق به پیدا کردن جسد نشدند و ادامه جست و جو را به امروز شنبه موکول کرده بودند.
رئیس جمعیت هلال احمر آمل گفت: امدادگران این جمعیت صبح امروز جست و جو را از سرگرفتند و موفق شدند جسد را پیدا کنند.
جمشید نیکزاد با تائید این که جسد متعلق به کوهنورد مالزیائی است که سال گذشته مفقود شده بود ، افزود که جسد در حال انتقال به آمل است تا به تهران منتقل شود.
یک گروه 12 نفره از کوهنوردان مالزیائی پارسال اول آذر به قصد فتح قله دماوند حرکت و تا ارتفاع پنج هزار و 200 متری صعود کردند که از این تعداد 10 نفر بازگشتند اما 2 نفری که قصد داشتند به ارتفاع پنج هزار و 675 متری برسند ، به راهشان ادامه دادند ولی هیچگاه بازنگشتند.
در آن زمان علاوه بر سفیر مالزی در ایران ، خانواده های این دو کوهنورد هم به آمل سفر کردند ولی با توجه به سرد شدن هوا و برف سنگینی که به صورت بی سابقه در مازندران باریده بود ، جست و جو برای پیدا کردن این کوهنوردان متوقف شده بود.
رئیس جمعیت هلال احمر آمل گفت که جسد این کوهنورد مالزیایی در نزدیکی دره ' یخار ' پیدا شده است.
وی افزود : جسد پس از حدود 10 ساعت از ارتفاع چهار هزار و 300 متری به پایین منتقل شد و عصر امروز شنبه با حضور مسئولان سفارت مالزی در تهران، تحویل آنها خواهد شد.