شهردار تهران با اشاره به نتایج نظرسنجی که در شهریورماه انجام شد، گفت: حل مشکل "ترافیک" و "آلودگی هوا" دو خواسته و مطالبه مردم از مسئولان است و از آنجایی که ما خدمتگزار مردم هستیم و برآمده از رای مردم هستیم باید به خواسته آنها توجه جدی شود.

به گزارش مرور نیوز ، محمدعلی نجفی صبح امروز در مراسم رونمایی از 7 رام قطار و 30 دستگاه اتوبوس با بیان اینکه ماموریت اصلی ما در مدیریت شهری گام برداشتن به سوی بهبود زندگی و زیست مردم است، گفت: آرامش و آسایش بیشتر برای مردم سبب می‌شود که زندگی و زیست آنها بهبود یابد.

وی با بیان اینکه امروزه زندگی شهری با پیچیدگی‌های زیادی روبرو است که اگر مدیری بخواهد مدیریت درستی داشته باشد باید به پیچیدگی‌های روابط زندگی در شهر به طور دقیق وارد شود، گفت: توسعه شهر بر زندگی مردم در شهر تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل در مدیریت شهری جدید به دو جنبه انسانی و توسعه‌ای در شهر توجه زیادی می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به نقش توسعه حمل و نقل در توسعه پایدار گفت: در بحث توسعه حمل و نقل به نسبت آنچه که باید باشیم، عقب‌تر هستیم و باید تلاش زیادی در راستای توسعه حمل و نقل عمومی انجام دهیم.

نجفی با اشاره به نظرسنجی که در شهریورماه انجام شده، گفت: خواسته اول و دوم مردم از مسوولان، توجه به حمل و نقل عمومی و ترافیک و همچنین حل آلودگی هوا بود و از آنجایی که ما خدمتگزار مردم هستیم و برآمده از رای مردم هستیم باید به خواسته آنها توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی جایگاه والاتری در این دوره مدیریت شهری خواهد داشت، گفت: چرا که حمل و نقل عمومی خوب آرامش روانی برای مردم به ارمغان خواهد آورد و معتقدیم که بسیاری از مردم به دلیل عدم پاسخگویی حمل و نقل عمومی از وسایل شخصی استفاده می‌کنند و توسعه حمل و نقل عمومی در تحقیق عدالت اجتماعی نیز بسیار تاثیرگذار است و تز عمومی تهران انسان‌محور را دنبال خواهیم کرد.