واژگونی 2 دستگاه خودرو در راه های حوزه استحفاظی استان کردستان در روز چهارشنبه باعث مرگ رانندگان خودروها و مصدوم شدن سه نفر از سرنشینان شد.

به گزارش مرور نیوز، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: صبح امروز یک دستگاه تریلی حامل مواد نفتی در سه راهی مریوان - سنندج واژگون شد که در این حادثه راننده این تریلی جان خود را از دست داد.
رامین اسدنژاد اظهار کرد: این تریلی حامل مواد نفتی منطقه اقلیم کردستان عراق از مرز باشماق مریوان وارد و به سمت سنندج در حرکت بود که بر اثر منحرف شدن از جاده در سه راهی مریوان - سنندج واژگون شد.
وی افزود: پس از اطلاع از وقوع این حادثه، عوامل آتش نشانی ایستگاه شماره یک به محل اعزام شدند و عملیات امداد رسانی را انجام دادند.
به گفته وی، در این حادثه راننده جان باخته بود که جسدش به پزشکی قانونی سنندج منتقل شد انتقال داده شد ضمن اینکه با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی عملیات ایمن سازی مسیر انجام شد.

حادثه دیگر نیز ساعت 9 صبح بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری آردی با چهار سرنشین در مسیر گردنه ژالانه در منطقه هورامان اتفاق افتاد که در این حادثه یک نفر کشته و سه نفر نیز مصدوم شدند.
روابط عمومی راهداری سروآباد اعلام کرد: بعد از وقوع این حادثه و گزارش تلفنی، نیروهای مرکز فوریت پزشکی مستقر در روستای حسین آباد و امدادگران جمعیت هلال احمر سروآباد به محل حادثه اعزام شدند.
براساس گزارش این مرکز، راننده خودرو در اثر شدت جراحات وارده در این حادثه جان باخت و سه سرنشین مصدوم خودرو نیز پس از انجام اقدامات اولیه و کنترل علائم حیاتی، برای اقدامات تکمیلی درمانی به بیمارستان بوعلی مریوان منتقل شدند.
گردنه ژالانه مسیر ارتباطی شهر هورامان و 12 روستای تابعه آن است که به علت ارتفاع بلند و پیچ های تند و خطرناک یکی از گردنه های صعب العبور و حادثه خیز شهرستان سروآباد و استان کردستان است.