مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: بیش از 23 هزار نفر از زائران اربعین بصورت رایگان در بیمارستان صحرایی تامین اجتماعی که از دهم آبان راه اندازی شده و تا 24 آبان ماه در پایانه مرزی مهران فعالیت دارد، ویزیت شده اند.

به گزارش مرور نیوز، کریم لاله ماژین اظهار کرد: با توجه به سیل عظیم جمعیت در این روزها و بازگشت زائران اربعین، روزانه بین یک هزار و 500 بیمار تا سه هزار بیمار در این بیمارستان پذیرش می شود.
وی افزود: در مجموع 120 نیروی بهداشتی و درمانی در سه شیفت کاری در این بیمارستان به زائران در پایانه مرزی مهران خدمت رسانی می کنند.
دکتر لاله ماژین با بیان اینکه خدمات ارائه شده شامل ویزیت، تحویل دارو و درمان سرپایی است، گفت: تاکنون 9 هزار خدمات دارویی، سه هزار خدمات پانسمان و تزریقات و 500 مورد خدمات دندانپزشکی به زائران در این بیمارستان ارائه شده است.
وی یادآور شد: تنها 11 مورد بیمار بدحال به این بیمارستان مراجعه کردند که به مرکز درمانی مهران منتقل و تحت درمان قرار گرفته و پس از بهبودی مرخص شدند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: یکی دیگر از اقداماتی که به منظور خدمت رسانی به زائران در این بیمارستان اضافه شده فیزیوتراپی است که با توجه به پیاده روی اربعین و خستگی زائران این اقدام برای بیماران ناتوان صورت می گیرد.
دکتر لاله ماژین افزود: این بخش از روز گذشته کار خود را آغاز کرده و تاکنون 30 مورد فیزیوتراپی برای افراد دارای مشکل حرکتی انجام شده است.
وی یادآور شد: با توجه به حجم تردد زائران در این روزها 30 نیروی این سازمان از شهرهای تهران، آذربایجان غربی و لرستان در فاصله زمانی متفاوت برای خدمت رسانی به زائران به این بیمارستان اعزام شدند.
به گزارش ایرنا، با توجه به موج بازگشت زائران از طریق مرز بین المللی مهران هم اکنون حجم تردد در جاده های استان ایلام سنگین و روان است و مسیر تردد زائران از مهران تا سه راهی سرابله یکطرفه شده است.
مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات از ابتدای ماه صفر تاکنون میزبان بیش از 50 درصد زائران اربعین بوده است.
بر اساس تجربه سال های گذشته تعدادی از زائران 2 مرز شلمچه و چذابه نیز مرز مهران را برای بازگشت خود انتخاب می کنند و برآورد می شود حدود 60 درصد زائران ار طریق مرز مهران به کشور بازگردند.