رئیس سازمان امداد و نجات اظهار کرد:شماره تلفن ۱۱۲ را اعلام کردیم تا مردم بتوانند حتی بدون سیم کارت، مناطقی که به آنها امدادرسانی نشده، اعلام کنند. هلال احمر رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد که مردم به شایعات درباره نرسیدن اقلام امدادی به برخی روستاها توجه نکنند و این موارد را به شماره ۱۱۲ هلال احمر اعلام کنند.

به گزارش مرور نیوز،  مرتضی سلیمی رئیس سازمانامداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۷۲ هزار تخته چادر میان ۳۳ هزار خانواده زلزله زده توزیع شده است، اظهار کرد: مناطق زلزله زده به بلوک‌های هشت گانه‌ای برای کمک‌رسانی تقسیم بندی شده و از دیروز دفترچه‌های امدادی میان خانواده‌ها توزیع شده است. همچنین سبدهای غذایی ماهیانه نیز در حال آماده شدن است.

وی با اشاره به شایعات نادرست درباره نرسیدن اقلام امدادی و عدم خدمت‌رسانی به برخی روستاهای زلزله زده، با غیرواقعی خواندن برخی از این ادعاها، به ذکر مثالی دراین باره پرداخت و گفت: در روستایی که اعلام شده بود هنوز اقلام مورد نیاز را دریافت نکرده اند، پس از بررسی متوجه شدیم که با وجود داشتن ۷۰ خانوار، ۷۸ تخته پتو و ۴۵۰ چادر در آنجا توزیع شده است. به همین دلیل ما شماره تلفن ۱۱۲ را اعلام کردیم تا مردم در صورت اطلاع، بتوانند حتی بدون سیم کارت، مناطقی که به آنها امدادرسانی نشده، اعلام کنند تا به این ترتیب در کمتر از ۲۰ دقیقه نیروهای امدادی به این مناطق مراجعه می‌کنند.

وی افزود: ارائه خدمات با این دفترچه‌ها بهتر انجام می‌شود و حداقل تا ۴۵ روز می‌توانند با استفاده از این دفترچه خدمت دریافت کنند. این دفترچه‌ها با مراجعه به خانواده‌ها تحویل داده می‌شوند و توزیع اقلام به وسیله آن صورت می‌گیرد.