افسر آماده منطقه 5 سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد :بی احتیاطی موجب شد تا دستگاه MRI وزنه 2 کیلویی متصل به پای بیمار را به داخل تونل دستگاه بکشد.

به گزارش مرور نیوز، حمید میرزا قلی افسر آماده منطقه 5 سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد:با اعلام حادثه در بیمارستان در ساعت 10:30 دقیقه به سامانه 125، گروه امداد و نجات یک آتش نشانی به این بیمارستان اعزام شدند.

 افسر آماده منطقه 5 سازمان آتش نشانی تهران گفت: خدمه بیمارستان صبح روز گذشته مرد بیماری که پایش شکسته بود را به قصد عکس برداری از پای او به اتاق MRI منتقل کردند و بدون توجه به وزنه 2 کیلویی که برای تعادل پای آسیب دیده این بیمار استفاده شده بود، او را بر روی تخت مخصوص دستگاه قرار دادند.

وی اضافه کرد: وزنه دو کیلویی که بر روی تخت بیمار قرار داشت، با قدرت تمام به داخل تونل دستگاه MRI کشیده و منجر به از کارافتادن دستگاه شد که به رغم تلاش متصدیان دستگاه برای بیرون کشیدن وزنه، این کار آنان هیچ نتیجه ای نداد.

این افسر آماده آتش نشانی در ادامه تصریح کرد: به دنبال تقاضای کمک مسئولان بیمارستان از آتش نشانی، بلافاصله گروه امداد و نجات یک سازمان در بیمارستان حضور یافته و پس از بررسی های اولیه، عملیات خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه این عملیات بالغ بر سه ساعت به طول انجامید، خاطرنشان کرد: نجاتگران آتش نشانی پس از ایمن سازی محل، با تکنیک کار با طناب و قرقره های متعدد سرانجام موفق شدند وزنه دو کیلویی را بدون هیچ گونه خسارتی از درون دستگاه بیرون آورند.

میرزاقلی گفت:با تلاش آتش نشانان، این وزنه بدون وارد شدن هیچ خسارتی به دستگاه خارج شد که در غیر اینصورت  تعمیر و بازسازی این دستگاه گران قیمت دست کم بالغ بر دو میلیارد ریال هزینه داشت.