رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از افزایش سه برابری متقاضیان گواهینامه در آموزشگاه های رانندگی ایلام خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ محسن ناصری اظهار داشت: تعداد متقاضیان گواهینامه رانندگی در آموزشگاه های رانندگی ایلام به میزان سه برابر افزایش داشته است.

برابر ماده ۵۴ قانون بیمه اجباری خسارت وارده به شخص ثالث از تاریخ یکم آذرماه امسال افراد برای گرفتن گواهینامه رانندگی نیازی به کارت پایان خدمت و معافیت سربازی ندارند.

ناصری با بیان اینکه آموزشگاه های رانندگی سطح استان از هر لحاظ آماده ثبت نام و ارائه خدمات به متقاضیان اخذ گواهینامه رانندگی که فاقد کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی از تاریخ یکم آذرماه هستند، افزود: برای اجرای این طرح هیچ گونه محدودیت زمانی درنظرگرفته نشده است.

وی ادامه داد: حذف شرط وضعیت خدمت نظام وظیفه برای گرفتن گواهینامه رانندگی شامل انواع گواهینامه پایه سوم، دوم، یکم، ویژه وموتورسیکلت نیزمی شود

سرهنگ ناصری یادآور شد: این طرح آن دسته از دارندگان گواهینامه های که به دلیل عدم انجام خدمت سربازی نتوانسته اند گواهینامه خود را تمدید کنند نیز شامل خواهدشد و در واقع با اجرایی شدن این طرح شرط نیاز به کارت پایان خدمت سربازی در زمان تمدید و تعویض گواهینامه نیز حذف می شود.

متقاضیان گواهینامه رانندگی

متقاضیان در زمان نام نویسی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد

وی افزود: متقاضیان در زمان نام نویسی باید سایر شرایط عمومی و اختصاصی اخذ گواهینامه رانندگی از جمله داشتن حداقل ۱۸ سال سن را دارا باشد و پس از ارائه گواهی سلامت جسمی و روانی از مراجع صلاحیت دار و ارائه سایر مدراک هویتی اجازه شرکت در دوره های تئوری و عملی رانندگی را پیدا خواهند کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در پایان با تاکید بر ارتقای کیفی آموزش های تئوری و عملی رانندگی در آموزشگاه ها افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی با نظارت مستمر و کنترل بر چگونگی و کیفیت آموزش های گواهینامه رانندگی نظارت می کند.