معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: از امروز مجوزهای لازم برای تشکیل کارگاه و حصارکشی را به بنیاد مستضعفان داده و در صورتی که مقدمات انجام شود شهرداری، صدور مجوز ساخت و ساز پلاسکو را در اولویت کار خود قرار داده است.

به گزارش مرور نیوز، مهدی حجت گفت: متاسفانه، از صحبت های روز گذشته رییس بنیاد مستضعفان برداشت نادرستی شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس بنیاد مستضعفان و بازتاب آن در رسانه ها مبنی بر ساخت پلاسکو در 13 طبقه و عدم صدور مجوز از سوی شهرداری خاطرنشان کرد: مشکلی برای ارائه مجوز به ساختمان جدید پلاسکو نداریم.

وی گفت: بر اساس جلسات برگزار شده با بنیاد مستضعفان به عنوان مالک ساختمان مقرر شد ساختمانی حدود 10 طبقه جای پلاسکو ساخته شود.

حجت افزود: از ابتدا اعلام شد که 5 طبقه زیرزمین به عنوان پارکینگ و بین 9 تا 10 طبقه روی زمین ساخته می شود.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: صحبت های روز گذشته رئیس بنیاد مستضعفان نیز موید این نکته است که پلاسکوی جدید در 5 طبقه زیر زمین و 8 طبقه روی زمین بنا می شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای ارائه مجوز ساختمان پلاسکو از سوی شهرداری وجود ندارد، تصریح کرد: آن گونه که رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرده مجوز احداث این ساختمان داده نشده است و شهرداری با بنیاد در کمال هماهنگی قرار دارد و آمادگی لازم برای شروع پروژه فراهم است.

حجت در توضیح اینکه چرا مجوز ساختن پلاسکو داده نشده است، عنوان کرد: به دلیل اینکه شهرداری اجازه ساخت و ساز در محدوده را بدهد باید کارهای مقدماتی انجام شود؛ بدین معنا که بنیاد در ابتدا باید حصارکشی و تجهیز کارگاه کند و در مرحله بعد اسناد ملک توسط شهرداری بررسی شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به اینکه چرا براساس اظهارات پیشین کلنگ ساختمان پلاسکو در سالگرد این واقعه به زمین نخورد، تاکید کرد: تصور بنیاد مستضعفان این است کلنگ زنی این ساختمان شکل جشن دارد و آتش نشان ها هم در تاریخ مذکور ختم عزیزانشان را برگزار می کنند؛ از آن جا که تقارن این دو موضوع با یکدیگر مناسب نیست، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت تا در دهه فجر همزمان با ایام جشن و شادی کلنگ پلاسکو را به زمین بزند.

براساس آخرین توافقات صورت گرفته ساختمان پلاسکو در 13 طبقه شامل 5 طبقه زیر زمین، 1 طبقه همکف و 7 طبقه روی زمین احداث می شود.