مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درخصوص وضعیت دایر بودن یا تعطیلی مدارس در روز سه شنبه 17 بهمن گفت: با توجه به آلودگی هوا، احتمال اینکه مدارس تهران فردا تعطیل شود، زیاد است.

به گزارش مرور نیوز، عباسعلی باقری در ارتباط با تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا افزود: با تعطیلی مدارس موافق نیستیم زیرا باعث صدمه درسی و ایجاد هزینه های زیادی برای آموزش و پرورش می شود اما نکات دیگری را هم باید مدنظر قرار دهیم.

وی توضیح داد: در شرایط آلودگی هوا، دانش آموزان آسیب می بینند زیرا نمی توانند در حیاط مدرسه آرام باشند و فعالیت بدنی دارند و در نتیجه آلودگی، سلامت آنها را به خطر می اندازد و تردد در شهر نیز زیاد است و از همین رو تعطیلی مدارس اعلام می شود.

باقری ادامه داد: بحث اضطرار آلودگی هوا، قانون دارد و به حد مشخص شده که می رسد، مدارس تعطیل اعلام می شود.

با تصمیم کارگروه آلودگی هوای استان تهران که دیروز با حضور محمد حسین مقیمی استاندار تهران در فرمانداری شهر ری برگزار شد، امروز دوشنبه (16 بهمن ماه) تمام مدارس استان به جز شهرستان های دماوند، پردیس و فیروزکوه در مقاطع ابتدایی، پیش دبستانی ها و مهد کودک ها تعطیل اعلام شد.

امروز همچنین اجرای طرح زوج و فرد از در منازل، جلوگیری از ورود و تردد کامیون های آلاینده و توقف فعالیت کارخانه های آلاینده نیز اجرا می شود.