عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تداوم آموزش های شهروندی در جامعه، گفت: آموزش های شهروندی موجب می شود تا شهروندان به راحتی حقوق خود را در چارچوب قانون پیگیری کنند.

به گزارش مرور نیو به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، الهام فخاری اظهار کرد: آموزش های شهروندی تمرین در عمل است و زندگی هر روز ماست.
وی با تاکید بر ضرورت آموزش های شهروندی و فرآیندهای آموزشی گفت: باید مردم را از حق خود شامل اظهار نظر، تصمیم گیری در بعضی حوزه ها و طرح ایده ها آگاه کنیم و نهاد مدیریت شهری و آموزشی نیز باید با فراهم کردن فرآیندهای آموزشی مکمل برای بهبود دانش و آگاهی، شهروندان را مشاوره دهد تا متناسب با رفتار شهروندی عمل کنند.
فخاری درباره برنامه شورای اسلامی شهر تهران برای توسعه آموزش های شهروندی افزود: طراحی فرآیندهای آموزشی و برنامه ریزی تعامل های آموزشی یک تخصص مربوط به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است و ما بر اساس این تخصص بسته های آموزشی طراحی خواهیم کرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش شهروندان در پیشبرد اهداف آموزشی و شهروندی اظهار کرد: برگزاری دوره های حضوری و غیرحضوری، سند حقوق شهروندی یک گام از تمام مسیر است و باید از خود مردم پرسید که شهروندی چیست و چگونه تحقق پیدا می کند؟
فخاری گفت: اگر صحبت از حقوق شهروندی و آموزش های شهری است، شرط اول این است که بعنوان مدیریت شهری، راه گفت و گو با مردم را خودمان تمرین کنیم، از مردم نیازهایشان را بپرسیم و آنان را در جریان اقدامات و فعالیت قرار دهیم.
وی جشنواره «مشکات» را آشنایی شهروندان با مسئولیت هایشان دانست و افزود: شهروند کسی است که در شهر خود نسبت به فرآیندها آگاه باشد.
ششمین جشنواره ترویجی آموزشی مشکات با محور «تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی» با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام در مدیریت یکپارچه آموزش های شهروندی و توسعه این برنامه ها، جلب مشارکت خلاقانه و فعال شهروندان در اداره بهتر شهر و ارتقای فرهنگ شهروندی به همت اداره کل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از ابتدای دی ماه امسال در تمامی مناطق 22 گانه شهر تهران آغاز شده است.