مدیرکل هواشناسی استان البرز نسبت به ورود 2 موج شدید بارشی به استان طی روزهای آتی هشدار داد.

به گزارش مرور نیوز، منصور رحمانیان گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از ورود تدریجی سامانه بارشی از اوایل وقت فردا دوشنبه(23 بهمن) تا ظهر چهارشنبه(25 بهمن) به مناطق وسیعی از کشور است که منطقه البرز مرکزی را نیز با شدت تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

رحمانیان افزود: این سامانه در البرز موجب رخداد رعد و برق و وزش باد گاهی شدید و بارش‌های شدید و رگباری باران و برف خواهد شد که در ساعاتی از روز منجر به سیلاب و آب گرفتگی معابر شهری خواهد شد و نیز در ساعاتی به دلیل افت دما بارش متناوب برف به ویژه در ارتفاعات و جاده‌های منتهی به کوهستان علی الخصوص جاده چالوس مورد انتظار است.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه عصر سه شنبه(24 بهمن) و صبح چهارشنبه(25 بهمن) تقویت شده و اوج بارش‌ها مربوط به این بازه زمانی است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز از ورود یک موج جدید پس از این خبر داد و گفت: سامانه بارشی بعدی که قوی‌تر از مورد اخیر است بعد از 3 روز مجدداً از جمعه عصر(27 بهمن) تا غروب یکشنبه(30 بهمن) در استان فعال شده و موجب بارش برف و باران شدید خواهد شد که به دلیل ناپایداری الگوها متعاقباً اطلاع رسانی مناسب خواهد شد .

رحمانیان تصریح کرد: بنابراین به همشهریان و مسافرینی که قصد تردد از راه‌های مواصلاتی استان به ویژه جاده‌های کوهستانی را دارند درخواست می‌شود ضمن تنظیم و چکاب خودرو تجهیزات لازم جهت سفر مانند زنجیر چرخ، لباس گرم و لوازم گرمایشی، مواد غذایی کافی به همراه داشته باشند .

وی در پایان گفت: در صورت امکان کوهنوردان و گردشگران با تغییر زمانی ، برنامه سفر خود را به اواسط هفته بعد موکول نمایند.