وزیر آموزش و پرورش گفت: برخی معتقدند آموزش و پرورش نباید در هیچ سطحی به دنبال جلب مشارکت ها برود.

به گزارش مرور نیوز، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی آموزشی توجیهی روسای ادارات مشارکت های مردمی و ناظران میدانی استان های سراسر کشور که در اردوگاه باهنر برگزار شد با بیان اینکه همواره درباره مشارکت ها و حضور بخش خصوصی انتقاداتی مطرح است عنوان کرد: برخی معتقدند آموزش و پرورش نباید در هیچ سطحی به دنبال جلب مشارکت ها برود. به علت دیدگاه‌های متفاوت، مدیران توسعه مشارکت های مردمی در برخی ادوار در طول چهل سال گذشته تغییر پیدا کردند و بر عکس در برخی ادوار افرادی تصدی امور را بر عهده گرفتند که معتقد بودند مشارکت یک امر الزامی است.

وی افزود: در چنین ایامی مشارکت ها با رشد روبرو بوده و توفیقات بیشتری بدست آورده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز و پس از ۴۰ سال دیگر نباید با آزمون و خطا تصمیم بگیریم گفت: افراط و تفریط در هر دو بعد با لطماتی همراه خواهد بود. در حالی که از یک سو آموزش و پرورش بدون مشارکت غیردولتی به نتیجه نمی‌رسد و از سوی دیگر باید مراقبت کنیم مشارکت در سطوح تصدی گری گسترش یابد و جایگاه بخش حاکمیتی حفظ و راهبری و سیاست گذاری توسط آن صورت گیرد.

بطحایی افزود: متاسفانه در این فضای افراط و تفریط موسسان اذیت‌های بسیاری را تحمل کردند. ما همه خانواده بزرگی هستیم که غیردولتی‌ها فرزند خوانده آن نیستند. یک خانواده‌ایم و وظیفه سنگین تعلیم و تربیت فرزندان آینده را به عهده گرفتیم و این نگاه‌های خط کشی و جداسازی مدارس دولتی از غیردولتی و درجه بندیها نگاه تخریب کننده‌ای است. در حالی که هم موسسان غیردولتی و هم مدیران مدارس دولتی به سختی حرکت و صورت خود را در بسیاری مواقع با سیلی سرخ نگه می‌دارند و در مسیر تعالی تعلیم و تربیت حرکت میکنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در کنار نظارت بر مدارس غیردولتی با طراحی " نظام نظارت" ، امر نظارت بر مدارس دولتی را هم دنبال می کنیم گفت: نظام نظارت باید به عنوان رکنی مهم در همه مدارس تقویت شود.

ادامه دارد...