فرمانده نیروی انتظامی گفت: نباید بگذاریم اتفاقات اجتماعی به سمت امنیتی شدن برود؛ بلکه باید قدرت پیشگیری اجتماعی‌مان را افزایش دهیم.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در چهاردهمین نشست تخصصی فرماندهان، معاونان، مدیران و روسای پلیس پیشگیری ناجا که صبح امروز در ستاد مرکزی ناجا برگزار شد، گفت: اشراف اطلاعاتی پلیس باید افزایش پیدا کند و در واقع هر چقدر که ما اشراف اطلاعاتی‌مان را افزایش دهیم قطعا قدرت پیش بینی و پیشگیری ما نیز ارتقاء خواهد یافت.

اشتری با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که موضوعات اجتماعی، امنیتی شود، گفت: ما کشور پویایی داریم و به حمدالله آزادی هم در این کشور هست و بر خلاف اینکه می‌گویند آزادی نیست همه گروه‌ها آزادی دارند و به همین دلیل ما نباید بگذاریم اتفاقات اجتماعی به سمت امنیتی شدن برود؛ بلکه باید قدرت پیشگیری اجتماعی‌مان را افزایش دهیم.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیشتر حجم کار و پاسخگویی در مجموعه نیروی انتظامی در پلیس پیشگیری است، اظهار کرد: امسال تقویت پلیس پیشگیری جزء اولویت‌های ما در ناجاست و با توجه به گستردگی پلیس باید بگویم که مردم بیشترین تعامل را با پلیس پیشگیری دارند.