یکصد و چهلمین جلسه شورای عالی حفلظت فنی امروز با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و اعضای شورای عالی در سالن کنفرانس وزات تعاون برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، یکصد و چهلمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی امروز با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و اعضای شورای عالی  با دستور کار بررسی مشاغل سخت و زیان آور آتش نشانان در سالن کنفرانس وزات تعاون برگزار شد.  

شاهکرمی معاون وزارت کار  با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت آتش نشانی ک در حاثه اخیر به شهادت رسید، گفت: در جلسه امروز یه دیتور کار بررسی میشود که به بحث زیان آوری کار آتش نشانان مربوط میشود.

وی در تشریح سه دستور فوق خاطر نشان کرد: دسته اول مشاغل سخت و زیان آوری است که با تدبیر و رعایت نکات فنی میتوان خسارات ناشی از کار را کاهش داد و این دسته را با رعایت نکات فنی از رده کارهای سخت و زیان آور خارج کرد. و موجبات رعایت نکات فنی معمولا توسط کارفرمایان انجام میشود

معاون وزارت کار در ادامه افزود: دسته دوم بر عکس کارهای سخت و زیان آوری هستند که ماهتا سخت و زیان آورند اما با رعایت نکات فنی و بهداشت ایمنی کار از رده زیان آوری خارج نمی شوند.اما دسته سوم که بر اساس شاخصه های وزارت کشور معین میشود بحث ایمنی بازار کار است که این بخش دارای بحث گسترده ای است  که بخشی از آ ن به بحث شورای عالی حفاظت فنی مربوط میشود.

گفتنی است که درحال حاضر مباحث فنی در خصوص دستور کار جلسه توسط اعضا در جریان است.