سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران در شنبه 6 بهمن 97 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران در شنبه 6 بهمن 97 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 84 در شرایط سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص 94 همچنان در وضعیت سالم قرار دارد.

وی گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا برای روز جاری (شنبه) نشان دهنده برقراری شرایط جوی نسبتا پایدار بوده و به تبع آن افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده ها از جمله ذرات معلق در برخی ساعات دور از انتظار نخواهد بود. 

نظری افزود: هرچند افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی که به طور معمول در طول روز با تابش خورشید و گرمای هوا شکل می گیرد و وزش باد (با بزرگی بین 3 تا 4 متربرثانیه) در برخی ساعات در پراکندگی موقتی آلاینده ها موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: این شرایط جوی تا روز آینده همچنان تداوم خواهد داشت و انتظار می رود تا صبحگاه روز یکشنبه وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس قرار داشته باشد. 

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: به تدریج با تغییر شرایط جوی از بعدازظهر یکشنبه، رفته رفته بر سرعت باد افزوده خواهد شد که بهبود نسبی کیفیت هوای پایتخت را به دنبال خواهد داشت. همچنین تا روز آینده دما روند افزایشی خواهد داشت.