سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران درجمعه 26 بهمن 97 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران درجمعه 26 بهمن 97 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 118 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 100 در وضعیت سالم قرار دارد.

وی گفت: پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا برای روز جاری (جمعه) نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی نسبت به روز گذشته می باشد و برخی ساعات همراه با افزایش میزان ابرناکی، بارش پراکنده باران و وزش باد موثر (با بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه) خواهد بود. با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار در روز شنبه، برای برخی ساعات به ویژه بعدازظهر بارندگی و وزش باد (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) از سمت نواحی غربی - شمال غربی انتظار می رود. 

نظری افزود: همچنین دما تا روز آینده روند کاهشی خواهد داشت. بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی و به تبع آن وزش باد طی روز جاری کاهش غلظت آلاینده های تجمع یافته در روزهای گذشته را به دنبال خواهد داشت و سبب بهبودی شرایط کیفی هوای پایتخت خواهد شد. 

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: با تداوم این وضعیت جوی تا روز شنبه، انتظار می رود شرایط کیفیت هوای سالم در اکثر مناطق شهر تهران برقرار شده و احتمال می رود وزش باد شدید در برخی ساعات سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق گردد.