سازمان هواشناسی تاکید کرده است که در روز جمعه (۹ فروردین)، با به‌روز رسانی تغییرات سامانه بارشی، اطلاعات لازم با دقت بیشتر به آگاهی هموطنان و مسئولین خواهد رسید.

به گزارش مرور نیوز، سازمان هوا‌شناسی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که سامانه بارشی فعالی از بعدازظهر شنبه (۱۰ فروردین)، وارد کشور می‌شود و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که در غرب و جنوب غرب کشور شامل استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بارش باران قابل ملاحظه باشد و در این مدت برآورد مقدار بارش در حوضه رودخانه‌های غرب و جنوب غرب کشور بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلی‌متر برآورد می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، باتوجه به سیلاب و بارش‌های شدید سامانه قبلی توصیه می‌شود که سازمان‌های مرتبط با مدیریت منابع آب تمهیدات لازم را برای حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات ناشی از سیلاب احتمالی به عمل آورند.

سازمان هواشناسی همچنین تاکید کرده است که در روز جمعه (۹ فروردین)، با به‌روز رسانی تغییرات سامانه بارشی ، اطلاعات لازم با دقت بیشتر به آگاهی هموطنان و مسئولین خواهد رسید.