سخنگوی قوه قضائیه گفت: برای اولین بار است که رئیس دستگاه قضا از خود قوه قضائیه انتخاب شده است که این موضوع نشاطی را برای همکاران فراهم کرد.

به گزارش مرور نیوز، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران، ضمن تقدیر از رئیس قوه قضائیه به خاطر انتصاب وی در سمت سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: حساسیت و سختی کار خبر برای بسیاری از آحاد جامعه محرز است. ما هم در دستگاه قضائی تلاش زیادی کردیم تا سختی قضاوت را به نظر مردم برسانیم.

وی افزود: شغل شما خبرنگاران جز مشاغل سخت است و در انعکاس اخبار سیل اخیر نقش ویژه‌ای داشتید.

اسماعیلی ادامه داد: به نوبه خودم از استاد عزیزم، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تشکر می‌کنم که به نحو احسن وظیفه سخنگویی را انجام دادند. آنچه که اتفاق افتاد نظر شخص ایشان بود و ایشان خودشان درخواست تغییر سخنگو را داشتند. البته آقای اژه‌ای همچنان در سمت معاونت اول حضور دارند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به تقارن گام دوم انقلاب و ریاست جدید قوه قضائیه گفت: امیدوارم تا زمانی که توفیق داشته باشم بتوانم وظیفه سخنگویی را انجام دهم.

وی در ادامه با اشاره به تغییر مدیریتی در قوه قضائیه گفت: در پایان سال گذشته، حسب دستور رهبری آیت الله آملی از قوه قضائیه رفتند و فردی از خود قوه قضائیه روی کار آمد.

وی با اشاره به تمایزهای این انتصاب با انتصاب‌های قبلی گفت: برای اولین بار است که رئیس دستگاه قضا از خود قوه قضائیه انتخاب شده است که این موضوع نشاطی را برای همکاران فراهم کرد. تفاوت دیگر این است که آیت الله رییسی پیش از انتصاب، برنامه‌های خود را خدمت رهبری ارائه داده بودند.

وی افزود: داشتن برنامه از دلایل موفقیت یک مدیر است و این موضوع نشانگر این بود که رئیس جدید با برنامه، مسؤلیت قوه قضائیه را برعهده گرفتند.

اسماعیلی در خصوص سند تحول قضائی گفت: با در نظر گرفتن تجربیات گذشته و با دید به آینده باید تحولاتی را رقم زد.

ادامه دارد...