سخنگوی اورژانس تهران از استقرار اورژانس در 4 نقطه پرتردد پایتخت خبر داد و گفت: آمبولانس‌ها در میادین اصلی و پرتردد که احتمال آلودگی در آن نقاط بیشتر است از جمله امام خمینی (ره)، آزادی، امام حسین (ع)، شهر ری و تجریش مستقر شده است.

حسن عباسی در گفتگو با خبرنگار مرور نیوز درباره تمهیدات اورژانس به مردم پایتخت با توجه به افزایش آلودگی هوا گفت: چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس تا باقی ماندن هوای الوده در تهران، در چهار میدان اصلی همچنان مستقر خواهند بود. همچنین 23 دستگاه موتور آمبولانس نیز در نقاط پرتردد مستقر هستند.

به گفته وی،  آمبولانس‌ها در میادین اصلی و پرتردد که احتمال آلودگی در آن نقاط بیشتر است از جمله امام خمینی (ره)، آزادی، امام حسین (ع)، شهر ری و تجریش مستقر شده است.
عباسیدر ادامه با اشاره به اینکه اتوبوس آمبولانس ها دارای پزشک و تکنسین است که از ساعت هشت صبح تا ساعت 17 به شهروندان خدمات درمانی ارائه می‌‎دهند.

سخنگوی اورژانس تهران بااشاره به اینکه شهروندان می‌توانند در صورت نیاز و بدون هیچ هزینه‌ای به این پایگاه ها مراجعه کنند ، گفت: سردرد ، سرگیجه ،تاری دید، خواب الودگی غیر معمول ، ضعف و کم کاری و حالت تهوع را از عوارض الودگی هوا  است و  شهروندان در صورت بروز این علایم به مراکز درمانی یا اتوبوس آمبولانس ها مراجعه کنند.

وی از شهروندان خواست در صورت امکان از ماسک استفاده کنند و از فعالیت صبحگاهی ورزشی درپارک‌ها و قرار گرفتن در معرض هوای آزاد بپرهیزند. همچنین بیماران قلبی، تنفسی و بانوان باردار، خواست که در صورت ممکن از خانه خارج نشوند.

تقاضا داریم که همشهریان از سفرهای غیرضرور درون شهری پرهیز کنند. همچنین به ورزشکاران توصیه می‌کنیم که در فضای باز ورزش نکنند.

وی همچنین گفت: نوزادان سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیز تا حد امکان از منزل خارج نشوند و اگر هم سفر درون شهری ضروری پیش آمد حتما از ماسک مناسب استفاده کرده و داروهایشان را به همراه داشته باشند.

سخنگوی اورژانس تهران ادامه داد: افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مزمن که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند، حتما در هنگام خروج از منزل دستگاه اکسیژن‌شان را به همراه داشته باشند و با مشاهده علائم تنگی نفس و مشکلات ریوی به اولین واحد درمانی مراجعه کرده و یا با شماره 115 تماس بگیرند.

عباسی درباره تمهیدات اورژانس تهران در صورت تشدید آلودگی هوا گفت: در حال حاضر ما آماده باش هستیم اما اگر وضعیت آلودگی به شرایطی برسد که کمیته آلودگی اعلام اضطرار کند ما نیز در میادین و سطح شهر تهران استقرار نیروها و آمبولانس‌هایمان را می‌گذاریم اما در حال حاضر استقراری نداشته‌ایم.