سید محمد بطحایی صبح امروز با تبریک روز معلم به خانواده بزرگ فرهنگیان، خاطر نشان کرد: سال جدید به رغم تمام سختی‌هایی که از منابع اقتصادی و منابع مالی و مشکلاتی که داشتیم،سالی بسیار مفید برای نظام آموزش و پرورش بود که بخش عمده‌ای از این موفقیت مدیون تلاش های همکاران عزیزم در مدارس آموزش و پرورش است.

به گزارش مرور نیوز، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات صورت گرفته و آخرین تحولات وزارت آموزش و پرورش پرداخت.

 وی با اشاره به این نکته که ما در سال جدید، زیرساخت‌های استقرار سند تحول را تکمیل کردیم، گفت: در این راستا نظام های شش گانه تهیه تنظیم و ابلاغ شد.

بطحایی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: یکی از نقاط قوت سال جدید اجرای طرح مهارت آموزی را با تأکیدی که ریاست محترم  جمهور داشتند، پنج هزار مدرسه متوسطه اول در سال ۹٨-۹۷ آموزش پایه را به اجرا در آورده ایم.

 وی افزود: در این طرح دانش آموزان یک مهارت را یاد گرفتند که با دست ساخته های خود آثاری ساده را خلق کردند و توانستیم با کمترین هزینه دانش آموزان را با فرهنگ کار آشنا و مانوس کنیم.

بطحایی اضافه کرد:  ما طرح مهارت آموزی را در تابستان به صورت تکمیلی دنبال می‌کنیم. به گونه ای که دانش آموزان بتوانند با صرف زمان بیشتری آثاری را خلق کنند که قابل فروش و عرضه به مشتری را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: یکی از برنامه های ما عملیاتی کردن نظام سلامت مدیران است که ما ابتدا در سه استان و بعد در هفت استان به مدیران مدارس گواهینامه سلامت دادیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: بر اساس گواهینامه های سلامت مدیران، کسی میتواند مدیر مدرسه باشد که بتواند گواهینامه یاد شده را اخذ کند.

وی در خصوص رتبه بندی مدارس اظهار داشت: دیگر برنامه ای که ما دنبال میکنیم.طرح رتبه بندی مدارس است. بر این  اساس مدارس گزارش عملکردی میگیرند که معلوم کند هر مدرسه چقدر پیشرفت داشته است.

برنامه دیگر ما تفویض اختیار به مدارس است. طوری که دیگر نیاز به صدور بخشنامه از بالا به پایین نباشد و خود مدارس با لحاظ صلاحدید اقدامات لازم را اتخاذ کنند.