محسن هاشمی گفت : در حوزه ساخت تجهیزات ثابت و متحرک مترو، پیشرفتهای چشمگیری در صنایع داخلی بدست آمده است .

به گزارش مرور نیوز، محسن هاشمی در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به هدف قرار گرفتن پهپاد جاسوسی ارتش آمریکا در آسمان جمهوری اسلامی اظهار کرد: این نتیجه معادلات نظامی و دیپلماتیک را در منطقه تغییر داده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: دستاورد بزرگ پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران، موجب تحسین و شگفتی کارشناسان و دولتهای منطقه شده است.

وی این موفقیت را نتیجه توجه و اعتماد به توانمندی‌های داخلی و اتکا به دانشمندان و صنعتگران ایرانی دانست که از دوران دفاع مقدس آغاز شد و نتایج پربار آن امروزه برای کشور قابل مشاهده است.

محسن هاشمی ادامه داد: در همان زمانی که جمهوری اسلامی در تحریم‌ صنایع نظامی و موشکی بسر می‌برد، رقبای منطقه‌ای ایران، با پرداخت هزینه‌های سنگین، پیشرفته ترین تجهیزات نظامی را از ابرقدرتهای غرب و شرق خریداری می کردند و امروزه شاهد هستیم که صنایع دفاعی جمهوری اسلامی قادر به تولید پهبادهای پیشرفته و سیستم‌های دفاعی موشکی در داخل کشور شده است و کشورهای منطقه که وارد کننده صرف صنایع دفاعی بودند با وجود هزینه کردن صدها میلیارد دلار، نسبت به توانمندی‌های دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی حسرت می‌خورند و توان موشکی و پهپادی ایران امروز در منطقه مثال زدنی است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: قطعا اگر این توجه و حمایتی که نسبت به صنایع دفاعی کشور در طول انقلاب انجام شده است بعنوان الگوی مسئولان کشور در همه بخشها قرار گیرد، صنعت ایران بسرعت شکوفا خواهد شد و بخش عمده مشکلات مربوط به اشتغال، کمبود ارز برای واردات کالا و تجهیزات و وابستگی کشور به نفت و آسیب پذیری در برابر تحریمها کاهش می‌یابد.

وی افزود: ساخت داخلی تجهیزات مترو نیز یکی از این حوزه‌ها بشمار می‌آید که در حوزه ساخت تجهیزات ثابت و متحرک مترو، پیشرفتهای چشمگیری در صنایع داخلی بدست آمده است و در صورت حمایت و تامین اعتبارات لازم می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات نظیر مصرف سوخت، آلودگی هوا، ترافیک و ایمنی را برطرف کند.