وزیر علوم در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور اظهار کرد: رویکرد جدید صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان یاری می‌رساند.

به گزارش مرور نیوز، منصور غلامی گفت: نیاز است فرآیند به هم پیوسته دانش و فناوری را کمک کنیم، پارک‌ها تاریخچه و سابقه طولانی ندارند اما دستاورد آنها چشمگیر بوده است و انگیزه به شکل‌های مختلف وجود دارد و زمینه برای فعالیت‌های گسترده باز است.

غلامی عنوان کرد: باید تلاش‌ها به سمت و سویی برود که انتظارات کشور و مردم از صاحبان و مجموعه‌های علمی برآورده شود، همچنین در مقایسه با سایر کشورها با توجه به جوان بودن زمینه‌های دانش‌بنیان جایگاه خوبی داریم و در شرایط تحریم، فعالیت موثر داریم.

وزیر علوم در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران نیز اظهار کرد: پارک‌ها حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان را دارند و در بخش‌های زیادی به پشتیبانی استارتاپ‌ها خدمات و صنعت را در جامعه گسترش می‌دهند و صندوق نوآوری و شکوفایی نیز حمایت‌ از ایده‌ها را به صورت گرنت عهده‌دار است.

وی با اشاره به بهبود چهار رتبه‌ای شاخص نوآوری ایران (رتبه ۶۱) اظهار داشت: در سال‌های اخیر با تلاش جوانان در زمینه دانش‌بنیان و فناوری و استفاده از آنها در بخش‌های دولتی و خصوصی در چهار سال گذشته از رتبه ۱۲۰ به ۶۱ رسیده‌ایم و هرچه به رتبه‌های بهتر قدم بگذاریم باید با کشورهایی که در این زمینه سرمایه‌گذاری فراوان می‌کنند، رقابت کنیم اما اکنون با توجه به تمامی محدودیت‌ها پیشرفت کرده‌ایم و این دستاوردها، نشان‌دهنده کار مطلوب جوانان و  حمایت‌ها در حوزه علم و فناوری است.

غلامی ادامه داد: برنامه‌های نقشه جامع علمی کشور ، دولت، وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری باعث ارتقای جایگاه علمی و فناوری کشور می‌شود.

در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور، با حضور وزیر علوم مقرر شد تا سه هزار از اراضی دانشگاه هرمزگان به پارک علم و فناوری هرمزگان اعطا شود.

در این مراسم همچنین از بسته همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با پارک‌های علم و فناوری رونمایی شد.