مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین گفت: در کشور ما با توجه به نیاز روزافزون به منابع انرژی و کم شدن منابع انرژی فسیلی، توجه به سالم نگه‌داشتن محیط‌زیست، کاهش آلودگی هوا، استفاده از انرژی‌های نو ضروری است.

به گزارش مرور نیوز، سیاوش شمسی‌پور در همایش مدیریت مصرف برق ویژه مدیران و معلمان اعلام کرد: در حوزه‌های آلودگی محیط‌زیست فرصت زیادی برای اقدام وجود ندارد. با همکاری سازمان‌های مختلف می‌بایستی با جامعه هدف ارتباط مستمری ایجاد کرد و همچنین با آموزش صحیح مخصوصاً به دانش آموزان وارد مرحله اجرایی شد.

وی تصریح کرد: دسترسی کشورهای در حال‌توسعه به انواع منابع جدید انرژی، برای توسعه اقتصادی آن‌ها اهمیت اساسی دارد و پژوهش‌های جدید نشان داده که بین سطح توسعه یک کشور و میزان مصرف انرژی آن، رابطه مستقیمی برقرار است. با توجه به ذخایر محدود انرژی فسیلی و افزایش سطح مصرف انرژی در جهان فعلی، دیگر نمی‌توان به منابع موجود انرژی متکی بود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز، با توجه به نیاز روزافزون به منابع انرژی و کم شدن منابع انرژی فسیلی، ضرورت سالم نگه‌داشتن محیط‌زیست، کاهش آلودگی هوا، محدودیت‌های برق‌رسانی و تأمین سوخت برای نقاط و روستاهای دورافتاده و استفاده از انرژی‌های نو مانند انرژی باد، انرژی خورشید هیدروژن، انرژی‌های داخل زمین می‌تواند جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

شمسی‌پور همچنین افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، در نامه‌ای به رؤسای قوا، سیاست‌های کلی محیط‌زیست را بر اساس همین دغدغه‌ها ابلاغ کردند. خوشبختانه در سفر رئیس‌جمهور به استان قزوین مصوبات بسیار خوبی داشته‌ایم که امیدواریم با اجرایی شدن این مصوبات گام‌های بزرگی را در راستای انجام سیاست‌های کلی محیط‌زیست برداریم.