مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: در راستای اجرای موفق طرح سه شنبه های بدون خودرو در اصفهان اکنون نیز با برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس در راه مدرسه با عنوان: "من، مدرسه و دوچرخه" سنت بومی دوچرخه سواری به شهر اصفهان باز می گردد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، مهندس حمیدظهرابی با اشاره به سابقه مردم شهر اصفهان در استفاده از دوچرخه گفت: شهر اصفهان از دیرباز مهد دوچرخه سواران بوده است و نخستین جرقه های تجلی دوچرخه سواری در شهر اصفهان به سال ۱۳۰۸ خورشیدی بر می گردد.

وی به شرایط مناسب شهر اصفهان برای دوچرخه سواری اشاره کرد و افزود: اصفهان شهری است مسطح به همین خاطر برای دوچرخه سواری مناسب است، خیابان های پردرخت و حاشیه زیبای زاینده رود و از سوی دیگر کوچه باغ های تنگ و باریک در بافت سنتی شهر شرایط مناسبی را برای دوچرخه سواری فراهم می کند.

ظهرابی بیان کرد: به علت صنعتی بودن شهر و رفت و آمد کارگرها با دوچرخه، این وسیله از قدیم الایام، بسیار مورد توجه بوده است و برگزاری مسابقات دوچرخه سواری نیز در شهر اصفهان سابقه ای بس طولانی دارد که از زمان شکل گیری تربیت بدنی در دهه ۲۰ خورشیدی هر ساله، این شهر برگزارکننده مسابقات دانش آموزی و مردمی دوچرخه سواری بوده است.

وی با اشاره به پویش سه شنبه های بدون خودرو افزود: حمایت شهرداری اصفهان از پویش مردمی " سه شنبه های بدون خودرو" و مطرح شدن این شهر به عنوان پیشتاز ملی در پیاده سازی این طرح گامی مهم در راستای بازگشت سنت بومی دیرینه این دیار و فرهنگ سازی در جهت کاهش استفاده از حامل های انرژی می باشد.

ظهرابی اظهار کرد: پیاده راه کردن خیابان چهارباغ عباسی و زمینه سازی جهت تردد شهروندان با دوچرخه در سه شنبه های هر هفته حرکت زیبای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در این راستا است و اکنون امیدواریم میزبانی اصفهان در جشنواره عکس "من، مدرسه و دوچرخه" بتواند همسو با پویش سه شنبه های بدون خودرو، دوچرخه را به عنوان انتخاب برتر شهروندان و به ویژه دانش آموزان اصفهانی،جایگزین وسایل نقلیه موتوری سازد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: این جشنواره به صورت ملی و در دوبخش مردمی و دانش آموزی برگزار می شود و علاقه مندان می توانند با ارسال آثار خود از طریق پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تا ۱۲ آذر در این جشنواره شرکت کرده و به ثبات فرهنگ استفاده از دوچرخه بیافزایند.

وی افزود: این جشنواره به پیشنهاد دفتر مشارکت های مردمی سازمان و به همت شهرداری اصفهان و با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش و حفاظت محیط زیست استان در حال اجرا است. همچنین مقرر است طی مراسمی با حضور سرکار خانم دکتر ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور  از برگزیدگان تجلیل به عمل آید.