‌استاندار کردستان گفت: بخش‌های اجرایی دولتی و خصوصی می‌توانند مشکلات استان کردستان را از طریق پژوهش حل کنند که باید این ازتباط تقویت شود.

 ‌به گزارش مرور نیوز، عبدالمحمد زاهدی، شامگاه شنبه 6 آذر در سومین جلسه‌ ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان، اظهار کرد: در استان کردستان با توجه به تلاش‌هایی که انجام شده در بحث پژوهش جایگاه خوبی را در کشور پیدا کرده است.

وی ضمن اشاره به اینکه هفته پژوهش یک فرصت است، افزود: در این هفته می‌توانیم دستاوردهای پژوهشی و فناوری را که در طول یک سال انجام شده است در معرض دید عموم و اهالی علم قرار دهیم.

استاندار کردستان عنوان کرد: در این هفته باید فضایی به وجود آید که جامعه علمی، اجرایی و تولیدی اعم از بخش صنعت و کشاورزی به مسئله پژوهش احساس نیاز کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه باید در هفته پژوهش برنامه‌های هدفمندی اجرا شود، ذکر کرد: باید تلاش کنیم که مدیران و مالکان تولیدی که با شکست روبرو شده‌اند از نمایشگاه‌های عرصه پژوهش و فناوری بازدید کنند تا شاید با یک پژوهش و ایده مشکل‌شان حل شود.

زاهدی با اشاره به اینکه پژوهش می‌تواند تحول جدی به وجود آورد، خاطرنشان کرد: هفته پژوهش یک فرصت است تا ارتباط بین مالکان تولیدی و حوزه اجرایی ایجاد شود و باید از این فرصت استفاده کرد.

وی همچنین به تقاضا محوری پژوهش اشاره و تصریح کرد: بخش‌های اجرایی دولتی و خصوصی می‌توانند مشکلات استان کردستان را از طریق پژوهش حل کنند.

استاندار کردستان در پایان یادآور شد: می‌توانیم برای اهمیت موضوع پژوهش، پایان نامه‌های علمی را به این سمت سوق دهیم و پژوهشگرانی را که توانایی بالایی دارند فقط در یک نقطه جفرافیایی متمرکز نکنیم و بگذاریم پژوهششان را به تمام جهان ارسال کنند.