‌نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: شخصیت ملا عبدالله باشماق، این عالم والامقام باید به عنوان الگویی برتر به همه معرفی شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، شامگاه شنبه در همایش بزرگداشت ملا‌عبدالله باشماق، این شخصیت والامقام را شخصیتی برجسته و عارفی وارسته دانست و اظهار کرد: مرحوم ماموستا ملا عبدالله باشماق فرزند ملا احمد است که اصالتا از اولاد حضرت معاذ بن جبل که از صحابه رسول اکرم(ص) می‌باشد، هستند.

وی افزود: پدربزرگ ملا عبدالله بر اثر خوابی که می‌بیند از شهر پاوه به ناحیه لیلاخ می‌آید و پس از مدتی برای همیشه در باشماق ساکن و ماندگار می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به شخصیت معنوی و عرفانی ملا عبدالله اشاره و تصریح کرد: این عالمان وارسته و عارف بزرگ، برای تبلیغ دین حاضر شدند از خانه و زندگی خود کوچ کنند و جان و مال خود را در این راه نثار کنند.

وی پرهیز از دنیاگرایی را یادآوری کرد و گفت: کسانی که در زندگی خود وابسته به مادیات نیستند و از مادی گرایی و تجمل پرهیز می‌کنند، در آخرت به فلاح و رستگاری می‌رسند و در دنیا نیز نام نیک آنها بر جای می‌ماند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: ملا عبدالله شخصیت برجسته مذهبی منطقه لیلاخ است که زندگی خود را وقف دین کرد. تمامی اعمال آنها برای خدا بود و نام نیک ایشان هم در طول تاریخ و هم در تاریخ دینی کشور ما ثبت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به شخصیت ملا عبدالله باشماق و تلاش‌های شبانه روزی وی برای تبلیغ اسلام ناب، گفت: اینها کسانی بودند که خودسازی بسیاری داشتند و به مقامات عرفانی بالایی رسیده و با جهل مبارزه و به ترویج و تبلیغ دین پرداختند.

وی با اشاره به وحدت و انسجام همه مداهب اسلامی، افزود: همه مذاهب اسلامی بخصوص شیعه و سنی در سایه وحدت و همگرایی قدرتمند شده و در مقابل کفر جهانی و دشمنان می‌ایستند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به برخی ویژگی‌های شخصیتی ملا عبدالله، اشاره و تصریح کرد: مردم منطقه و همه کسانی که این عارف برجسته را دیده‌اند و یا از محضر ایشان استفاده علمی کرده‌اند از دینداری و کرامات ایشان سخن‌های فراوان نقل می‌کنند و شخصیت این عالم والامقام باید به عنوان الگویی به همه معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم تجهیز مسلمانان به علوم روز و خصوصا آشنایی با علوم فقهی و قرآنی اشاره کرد و افزود: در شرایط حال حاضر که دشمنان برای ضربه زدن به مسلمانان از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند، مسلمانان باید به همه علوم روز خصوصا به علوم قرآنی و دینی مجهز باشند و بتوانند هر شبهه‌ای را پاسخ و هر توطئه‌ای را در نطفه خفه کنند.

وی به ایثار و از خودگذشتگی شهدا اشاره کرد و گفت: شهادت بالاترین مقامی است که خداوند به افراد خاص خود عطا می‌کند و شهدا نزد حق تعالی جایگاه ویژه‌ای دارند. به برکت خون و مجاهدت شهدا بود که انقلاب ما مستحکم شد و کشور ما به آرامش و امنیت رسید.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به لزوم گرامیداشت بزرگان دینی و علما، افزود: با توجه به اینکه علما و شخصیت‌های وارسته ای همچون ملاعبدالله از بزرگان دینی ما هستند با تکریم یاد و خاطره این بزرگان با تبلیغات ضددینی دشمنان باید مبارزه کرد زیرا این بزرگواران منشاء خیرات و برکات زیادی برای مردم، انقلاب و نظام بوده‌اند.