امام جمعه قزوین گفت: باید همگان تابع قانون باشیم و با صداقت نسبت به آن رفتار کنیم و آن را تابع و قربانی هوس‌ها، خواسته‌های شخصی، حزبی و جناحی قرار ندهیم.

به گزارش مرور نیوز، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین با اشاره به حادثه غم‌بار برخورد قطار اظهار کرد: این حادثه که تعدادی از زوار امام رضا(ع) را به کام مرگ کشاند دل مومنان را آزرده کرد. نظیر چنین حوادثی قابل پیشگیری است و می‌توان با مدیریت صحیح از بروز آن جلوگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عزل و نصب‌های غیر کارشناسی شده را زمینه‌ساز چنین حوادثی دانست و گفت: گاه مسئولان با تغییر مدیرانی که آشنا با کار هستند و قرار دادن افرادی خارج از توان، زمینه بروز حوادثی را ایجاد می‌کنند که بعد از آن جز پشیمانی چیزی نخواهد داشت.

وی با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی تصریح کرد: باید همگان تابع قانون باشیم و با صداقت نسبت به آن رفتار کنیم و آن را تابع خواسته‌های شخصی، حزبی و جناحی قرار ندهیم.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه طبق آموزه‌های دینی مسلمانان نباید از قانون سرپیچی کنند خاطرنشان کرد: در موضوعات مختلف شاهد هستیم که با مکر و نیرنگ قانون دور زده می‌شود.

وی افزود: باید همگان به ویژه مسئولان نسبت به قانون متعهد بوده و با صداقت و راستی به آن عمکل کنیم که عزت، افتخار، رضایت مردم و پیشرفت در کنار عمل به قانون ایجاد خواهد شد.

امام جمعه قزوین با انتقاد از جلسات بی نتیجه در راستای اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: تاکنون از دل این جلسات چند نفر شاغل شده اند و چه مشکلی از وضعیت و بحران موجود در اقتصاد کشور برداشته شده است؟

وی با اشاره به روز دانشجو ادامه داد: امروز در برخی از دانشگاه ‌های کشور شاهد هستیم که از جوانان و دانشجویان انقلابی که در مسیر اعتلای انقلاب قدم می‌گذارند حمایت نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: این نامهربانی‌ها و فشارها در حالی است که از افرادی که در حمایت از فتنه و عوامل استکبار سینه چاک کرده و فضای کشور را نا آرام می‌کنند حمایت می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: خواسته ملت و انقلاب این است که فضای دانشگاه ها به سمت خدمت‌رسانی، رفع نیازهای داخلی، استکبار ستیزی و کمک به پیشرفت کشور تغییر کند.

امام جمعه قزوین با اشاره به تمدید ۱۰ ساله تحریم ها علیه ایران توسط مجلس آمریکا ابراز کرد: تمدید تحریم‌ها توسط آمریکایی‌ها نشان دهنده تحقیر تیم مذاکره کننده ماست و این تحقیر به ملت ایران باز می‌گردد؛ چرا باید مورد ظلم و تحقیر دشمنان قرار بگیریم؟! مسئولان باید از این مذاکرات بی حاصل عبرت بگیرند.

آیت‌الله عابدینی در پایان با اشاره به اظهار شرمساری یک مقام ارشد در مقابل لغو یک سخنرانی خاطرنشان کرد: باید در مقابل حقوق‌های نجومی، بیکاری موجود در کشور، تورم و رکود در کشور شرمنده ملت بود نه در مقابل سخنرانی که جز اختلاف و ناراحتی ملت چیزی به همراه ندارد.