‌معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: در راستای تلاش برای ترویج فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح و حوادث ترافیکی، هفته یادبود قربانیان سوانح ترافیکی برای اولین بار در کشور، در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، محمد شمس صبح شنبه 13 آذر در جمع خبرنگاران و با یادآوری اینکه هر سال 21 نوامبر در جهان به‌عنوان روز یادبود قربانیان سوانح ترافیکی نامگذاری شده است، گفت: امسال و برای اولین بار، از 13 تا 19 آذرماه هفته یادبود قربانیان این حوادث در شیراز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته، از برگزاری همایش‌ها، نشست‌های یادبود، برپایی نمایش‌های خیابانی، ایجاد کمپین احترام به خط سفید، انتخاب عابر پیاده نمونه، کاشت نهال به یاد قربانیان، برگزاری مرحله علمی جام قهرمان ترافیک، پیاده‌روی کودکان و دانش‌آموزان و برپایی نمایشگاه، در این ایام خبر داد.

شمس با بیان اینکه از خانواده تمام قربانیان حوادث ترافیکی شهر شیراز در سال‌ 94 و نیمه اول سال 95 برای حضور در مراسم‌های یادبود دعوت شده است،‌ گفت: 140 خانواده برای حضور در این برنامه‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

او از نصب و راه‌اندازی بیش از 320 دوربین کنترل سرعت و ثبت تخلفات رانندگی در کلان‌شهر شیراز توسط شهرداری این شهر خبر داد و گفت: این اقدام با صرف بیش از 5 میلیارد تومان اعتبار اجرایی شده و هم‌اینک تمام معابر شهر تحت نظارت تصویری است.

شمس گفت: برای سال آینده 10 میلیارد تومان اعتبار صرف توسعه و تجهیز دوربین‌ها در سطح معابر شیراز خواهد شد.

معاون شهرداری شیراز با بیان اینکه 75 از 36 هزار معلول دائم حاضر در استان فارس، به دلیل حوادث رانندگی دچار معلولیت دائم شده‌اند، گفت: از این تعداد 2 هزار و 760 نفر مربوط به شیراز است.

شمس با یادآوری اینکه زلزله بم، 30 هزار قربانی داشت، گفت: هر ساله در ایران و براثر سوانح رانندگی بیش از 20 هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند و متاسفانه آمار تعداد قربانیان حوادث رانندگی به آمار قربانیان جنگ تحمیلی نزدیک می‌شود.

معاون شهرداری شیراز معتقد است که کاهش این آمار از مسیر فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی‌های عمومی، حساس‌سازی مردم و تلاش برای ارتقاء سطح ایمنی معابر و خودروها امکان‌پذیر خواهد بود.