رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمینه عملیاتی شدن قانون جامع حمایت از معلولان و بازبینی اشکالات قانون مطالبه جدی معلولین از متولیان امر است تا زمینه احقاق مطالبات و انتظارات به حق معلولین فراهم شود.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، اصغر آذربایجانی اظهار کرد: در حقیقت نام گذاری این روز به نام معلولان ضرورت توسعه دیدگاهی در راستای تکریم و کرامت معلولین در پهنه ارزش های انسانی در فضای عمومی جامعه را یادآوری می کند.

وی افزود: قطعا توسعه جوامع منوط به استفاده بهینه از تمام ظرفیت های تخصصی و انسانی فارغ از محدودیت ها و تفاوت های فردی و استعدادهای درونی شهروندان است و هویت انسان ها به اندیشه ها و تفکرات آنها مرتبط است نه توانمندی های جسمی افراد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: آرمان های دینی و شاخص های عدالت محوری و بهره مندی از فرصت های برابر در زندگی نشانه گذاری دقیقی از ارائه خدمات آموزش، مسکن، اشتغال، تفریح و رفاه و تامین اجتماعی به افراد دارای معلولیت در کنار سایر اقشار جامعه دارد و باید با اتخاذ راهکارهای مناسب زمینه و بستر امکان تحقق این خواسته ها فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه تصویب قانون جامع حمایت از معلولان در ششم خرداد 1383 در 16 ماده و پیوستن به کنوانسیون جهانی حقوق افراد دارای معلولیت گامی در جهت ایجاد هویت اجتماعی و تحقق خواسته های معلولان داشت، ادامه داد: آنچه ضرورت دارد زمینه عملیاتی شدن این قانون و بازبینی اشکالات قانون مطالبه جدی معلولین از متولیان امر است تا زمینه احقاق مطالبات و انتظارات به حق معلولین شود.

آذربایجانی ادامه داد: تصویب سه میلیارد و 500 میلیون تومان جهت احداث، تعمیر، تجهیز و بازسازی سرویس های بهداشتی با در نظر گرفتن امکان استفاده معلولان و سالمندان، تصویب 600میلیون تومان جهت مناسب سازی وسایل حرکت درمانی و تصویب 300 میلیون تومان جهت حمایت از سمن های مرتبط با معلولان بخشی از اقدامات مدیریت شهری است که قطعا بخش ناچیزی از انتظارات این قشر را برطرف می کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با نگاه جدی دستگاه ها و هم افزایی دستگاهی بتوان بستر و شرایط زیست مطلوبی را برای بهره گیری از فرصت های برابر در فضای شهری برای معلولان عزیز فراهم کنیم.