دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی گفت: دانشگاه‌های استان به سمت نسل سوم دانشگاه‌ها حرکت می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز، عباس شیخ‌الاسلامی شامگاه گذشته در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، با اعلام اینکه نمایشگاه پژوهش و فناوری پیونددهنده سه بخش دستگاه‌های اجرایی، صنعت و جامعه دانشگاهی است، اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد که دانشگاه‌های استان در حال تولید مقالات، پژوهش‌های کاربردی و حرکت به سمت نسل سوم دانشگاه هستند.

وی ادامه داد: در نسل سوم دانشگاه‌ها فعالان دانشگاهی مصمم به بومی کردن تولید علم و تولید ثروت از علم هستند که خوشبختانه دانشگاه‌های خراسان رضوی در ابتدای این مسیر قرار گرفته‌اند و این نمایشگاه مبین نشان دهنده همین پیشرفت است.

راه‌اندازی شبکه جامع دانشگاه‌های استان

وی با بیان اینکه به ابتکار استاندار خراسان رضوی شبکه جامع دانشگاه‌های استان راه‌اندازی شد، عنوان کرد: با این اقدام مدیران دانشگاهی به جای موازی‌کاری و خنثی کردن فعالیت‌های یکدیگر به هم‌افزایی در عرصه پژوهش و علم رو خواهند آورد.

دبیر ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی یکی از برنامه‌های مطلوب شبکه جامع دانشگاه‌های خراسان رضوی را برگزاری سالانه جشنواره و نمایشگاه پژوهش و فناوری که هر سال توسط یک دانشگاه برگزار می‌شود، دانست و افزود: امسال مسؤولیت برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گذاشته شد که با کمک شبکه جامع دانشگاه‌های استان و کمیته‌های هفتگانه این شبکه، نمایشگاه برپا شد.

شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه امسال نمایشگاه کتاب در نیشابور برگزار شد، گفت: به همین دلیل برخی از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد نتوانستند کتابهای مورد نظر خود را به دلیل طولانی بودن مسافت از نمایشگاه تهیه کنند و مقرر شد در کنار نمایشگاه پژوهش و فناوری، نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی نیز برگزار شود.

تشکیل دبیرخانه دائمی پژوهش و فناوری در شبکه جامع دانشگاه‌های خراسان رضوی

وی درخصوص جزییات این نمایشگاه، تصریح کرد: در نمایشگاه تخصصی کتاب‌های دانشگاهی، 15 هزار جلد کتاب با تخفیف 40 درصد همراه با بن کتاب در رشته‌های مختلف علوم سیاسی، علوم اجتماعی، فنی و مهندسی و علوم انسانی عرضه می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از تشکیل دبیرخانه دائمی پژوهش و فناوری در شبکه جامع دانشگاه‌های خراسان رضوی خبر داد و یادآور شد: بعد از پایان نمایشگاه پژوهش قرار شده است دستاوردهای این نمایشگاه در دبیرخانه دائمی پژوهش و فناوری ثبت و بازبینی شود.