رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: صنعت زغال مصداق بارز 24 بند ابلاغی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب است و به همین دلیل تلاش برای حل مشکلات آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش مرور نیوز، سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست با فعالان صنعت زغالسنگ استان افزود: رقابت‌پذیر نبودن، انحصار و برخی مسائل دیگر در این حوزه سبب شده با وجود برگزاری نشست‌های مختلف در سطح ملی و استانی، مشکلات زغالسنگ استان هم‌چنان باقی بماند.

وی با بیان این‌که اتاق بازرگانی از حضور و مشارکت افراد باتجربه برای احقاق حق و بالا بردن قدرت چانه‌زنی بخش خصوصی در هر حوزه اقتصادی حمایت می‌کند، ادامه داد: برای زغالسنگ کرمان ابتدا باید با تشکیل انجمن، هلدینگ و یا هر تشکل دیگری، نهادسازی صورت گیرد، سپس با همراهی و هم افزایی، مشکلات را شناخت و با یافتن راه‌حل‌های لازم برای رفع آنها پیگیری کرد.

طبیب‌زاده، با اشاره به نام‌آشنا بودن زغال سنگ استان کرمان، خاطرنشان کرد: این صنعت اگر از بین رود تعداد زیادی از فعالان و افراد مرتبط با آن آسیب می‌بینند و نقشه‌راه نجات زغال استان را باید فعالان این حوزه تهیه کنند و سپس اتاق برای توسعه کسب و کار و کمک به جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید، با ابزارها و مسیرهای قانونی که در اختیار دارد، حل مشکلات این بخش را پیگیری می‌کند.

در ادامه این نشست نیز سرپرست اداره کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، به وجود 22 پروانه بهره‌برداری زغالسنگ در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود در این صنعت، راه‌اندازی تشکلی برای این بخش ضروری است.

مهدی حسینی‌نژاد افزود: راه نجات زغالسنگ کرمان، هماهنگی و اتحاد بین فعالان این صنعت است و از سوی دیگر تلاش برای صادرات این محصول نیز می‌تواند به فروش زغال با قیمت مناسب کمک کند.