معاون امور عمرانی استانداری خراسان شمالی از اتمام عملیات گازرسانی به روستاهای استان طی سال آینده خبرداد.

به گزارش مرور نیوز، علی نیا در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان اظهارکرد: تا پایان سال آینده همه روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد. با توجه به اینکه هم اکنون ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان ۷۴ درصد بوده این در حالیست که با اتمام پروژه های در دست اجرا این شاخص به ۹۵ درصد افزایش می یابد.

وی ادامه داد: پنج درصد باقی مانده نیز شامل روستاهای دور دست و دارای جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار است. با وجود تعهد نداشتن شرکت گاز به گاز رسانی در این مناطق اما اگر در نزدیکی خطوط باشند این مهم برای آنان نیز اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی در بهرمندی از گاز طبیعی بالتر از میانگین کشوری است، گفت: این استان در بسیاری از شاخص ها در رتبه های آخر قرار دارد، اما خوشبختانه این استان در توسعه شبکه گاز از متوسط کشوری  بالاتر از میانگین است.

علی نیا عنوان کرد: در شاخص هایی همانند راه روستایی، مدارس، بهداشت و درمان و آب شرب روستایی که زیرساخت های رفاه و توسعه استان را نشان می دهد در رده های انتهایی قرار داریم. این شاخص ها می طلبد تا مدیران به منظور ارتقای آن تلاش بسزایی داشته باشند.

وی با اشاره به حضور مدیر گازرسانی شرکت گاز ایران در استان، خاطرنشان کرد: در این سفر مصوب شد که ۱۷ روستای باقی مانده استان نیز تحت پوشش قرار گیرد و عملیات گازرسانی به آنان انجام شود.