رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: تا پایان دولت 800 تخت بیمارستانی در قم آماده شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 به گزارش مرور نیوز، ابوالفضل ایرانی خواه روز دوشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان 350 تخت خوابی فرقانی قم با حضور وزیر بهداشت، افزود: از ابتدای تاریخ بیمارستان سازی قم 1200 تخت وجود دارد که تا پایان این دولت بیش از 800 تخت دیگر به مردم تقدیم می شود.

وی ادامه داد: بیمارستان 200 تخت خوابی توسط یکی از خیرین در منطقه نیروگاه تا پایان دولت به مردم این منطقه تقدیم می شود؛ بیمارستان آیت الله خوانساری (بیمارستان امیرالمومنین) در دل بیمارستان شهید بهشتی پایه گذاری شده است که بیش از یک سال و اندی، تا پایان این سال به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه اولین پایگاه اورژانس هوایی کشور در استان قم در این دولت شکل گرفت، ادامه داد: این پایگاه به زودی به اورژانس هوایی مجهز می شود؛ در این خصوص کارهای بزرگ دیگری انجام شده است که در دو سال آینده چهره قم در عرصه درمان و آموزش پزشکی با آنچه بوده است، کاملا متفاوت خواهد بود.

ایرانی خواه با اشاره به اینکه بیمارستان 1000 تخت خوابی پردیسان نیز آغاز شده است و در سه سال آینده به تمام می رسد، گفت: امروز روز ماندگاری در تاریخ خدمت رسانی به مردم شهر قم است.

وی افزود: در خصوص وضعیت ساختار و درمان شهر قم، باید گفت که آنچه مطابق شان شهر علم و اجتهاد و یکی از کلان شهرهای کشور است در حال حاضر وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: اولین بیمارستان 90 سال پیش توسط آیت الله حائری یزدی بنیان گذاشته شد و پس از آن اقدامی در خصوص بیمارستان سازی انجام نشده بود که پس از بیست سال این طرح بزرگ افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: از زمان خدمت گذاری به مردم شهر کریمه اهل بیت(ع)، تنها یک مدعا داشتیم و آن اینکه از ساختار موجود اطلاع کامل داشتیم و تلاش کردیم که در جهت رفع مشکلات متراکم شده تلاش کنیم.

ایرانی خواه گفت: اولین تلاش این دانشگاه، روی اتمام پروژه های ناتمام بود؛ اولین پروژه ناتمام، در آخرین روز دهه فجر رقم خورد که همانا مجموعه پردیس بود که جای شرمندگی داشت که در حدود 20 درصد بیشتر تکمیل نشده بود که با ابلاغ دولت این طرح به اتمام رسید.

وی افزود: در اولین سفر رسمی دکتر هاشمی به قم به محل بیمارستان فرقانی وارد شدیم و سرگذشت این بیمارستان تشریح شد و ایشان پس ازمشاهده وضعیت این مرکز بیان کرد که این پروژه را با تمام توان به اتمام برسانید و منابع مالی آن را تامین خواهم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: این بیمارستان توسط مرحوم فرقانی از خیرین استان قم از 20 سال پیش بنیان نهاده شد ولی پس از فوت این مرحوم بنابه ضرورت هایی که وجود داشت که باید از نظر استحکام از استانداردهای لازم باید بالاتر باشد، این طرح متوقف شد.

ایرانی خواه خاطرنشان کرد: پیش از دستور دکتر هاشمی این پروژه 33درصد تکمیل شده بود و با اعتباراتی که وزارت تقبل کرد برای اولین بار 50 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شد که خوشبختانه این طرح به اتمام رسید.