سرپرست راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با هدف احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده و تاریخی در شهرستان اردبیل برای 1500 واحد تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، محبوب حیدری در جلسه ستاد باز آفرینی شهری استان اردبیل با بیان این‌که طرح مطالعاتی برای سه شهرستان اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد با هدف احیای بافت فرسوده تکمیل شده و به اتمام رسیده است، افزود: طرح مطالعات احیای بافت فرسوده در خلخال و گرمی نیز در دست اقدام است.

سرپرست راه و شهرسازی اردبیل خاطرنشان کرد: در پنج شهرستان دیگر استان اردبیل نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است درآینده با اعتبارات ملی و استانی طرح مطالعات احیای بافت فرسوده انجام شده تا در محلات مختلف شاهد فازهای اجرایی برنامه‌ریزی‌ها در این حوزه باشیم .

حیدری به پرداخت تسهیلات احیای بافت فرسوده و تاریخی به تعداد 1500 واحد اشاره کرد و گفت: ما در سال گذشته و هشت ماهه امسال در اردبیل تکمیل سالن‌های ورزشی ایران آباد با پیشرفت 70 درصد، آسفالت معابر و برخی کوچه‌ها در این محله و در مجموع به مساحت 26 هزار و 660 متر مربع و تامین هزینه 600 میلیون تومانی را پیش‌بینی کردیم .

وی گفت: در مشگین شهر نیز در چندین محله طرح‌های احیا و توسعه بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفته، به طوری که طرح توانمندسازی اجتماع محور در پنج سکونت‌گاه غیر رسمی اجرایی شده و سه بافت غیررسمی تاریخی ناکارآمد در این محدوده‌ها شناسایی شده است.

سرپرست راه و شهرسازی اردبیل با بیان این‌که در شهرستان‌ها با تشکیل جلسات مستمر اولویت بندی در این حوزه مشخص شده است، تصریح کرد: با یک عزم جدی و کار دسته جمعی به راحتی می‌توان در قالب خدمات شهری‌، ساخت سالن ورزشی و مراکز بهداشت با بومی‌سازی الگوهای ستاد ملی در استان اردبیل کار مهم اجرایی را به سرانجام رساند .

سرپرست راه و شهرسازی اردبیل به 14 مصوبه ملی ستاد باز آفرینی برای اجرا در استان اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: دراین مصوبات شرح وظایف دستگاه‌های مختلف به ویژه فعالیت‌های مرتبط با بازآفرینی، بهسازی و عمران مشخص و معلوم شده است.