رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مالزی به عنوان کشور مسلمان، دوست و همراه با ایران شناخته می شود و ایرانیان بسیاری در آن زندگی می کنند.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، سهل آبادی با انتقاد از پایین بودن سطح تبادلات تجاری بین ایران و مالزی گفت: حضور ایران در منطقه مرکزی  آسیای میانه و جایگاه ویژه مالزی در جنوب شرق آسیا می تواند زمینه توسعه همکاری های اقتصادی بین دو بخش آسیا را  فراهم کند ولی از این ظرفیت استفاده چندانی نشده است.

وی خواستار تبادل گردشگر بین مالزی و اصفهان شد و گفت: اصفهان یکی از مقاصد مهم گردشگران خارجی است وی می تواند زمینه جذب  گردشگرانی مالزیایی  را فراهم کند.

سهل آبادی گفت: به عنوان مثال در سال 92 و 93 ایران صادرات قابل توجهی  شیرخشک  به مالزی داشته ولی در سال 94 این میزان به صفر رسیده است و عوامل کاهش تجارت دو کشور باید بررسی شود تا از طریق رایزنی های اقتصادی و سیاسی برطرف شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 8 هزار واحد صنعتی و یک هزار معدن در استان اصفهان گفت: صنایع استان اصفهان نقش موثری در  رفع نیازهای صنعتی و تولیدی ایران داشتند .

سهل آبادی در بخش از سخنان خود وجود مراکز دانشگاهی معتبر در اصفهان را از دیگر توانمندی های این استان برشمرد و گفت: بیش از 50 درصد تحصیل کرده های دانشگاه ها، بانوان هستند که در بخش های مختلف اقتصادی فعالیت می کنند.

وی اصفهان را مهد صنایع دستی ایران معرف کرد و گفت: 130 رشته صنایع دستی در استان اصفهان وجود دارد که نقش مهمی در صادرات استان دارد.