فرماندار درمیان با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر باید همگانی و دلسوزانه باشد، تاکید کرد که مبارزه با این معضل اجتماعینیازمند همکاری همه دستگاههاست.

به گزارش مرور نیوز، محمد بشیری زاده روز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان درمیان، بیان داشت: موادمخدر هم اکنون بسیاری از روستاهای شهرستان را تهدید می کند.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی شهرستان تلاش خوبی در کشف مواد مخدر داشته است، با وجود 90 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان مرزهای شهرستان از نظر ورود به مواد مخدر امن است.
به گفته وی هزینه مبارزه با مواد مخدر سرمایه گذاری برای آینده جامعه است.
وی با تاکید بر اینکه باید متکدیان سطح شهر اسدیه توسط شهرداری جمع آوری شود، افزود: برخی از متکدیان حرفه ای هستند.
وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در مبارزه با مواد مخدر بسیاری از مشکلات را رفع می کند، گفت: با موضوع مواد مخدر به صورت ریشه‌ای و جدی برخورد شود.
به گزارش مرور نیوز، فرمانده انتظامی درمیان هم گفت: نیروی انتظامی شهرستان در جمع آموری متکدیان سطح شهر اسدیه آمادگی دارد، هنوز شهرداری بستر لازم را برای نگهداری متکدیان در نظر نگرفته است.
سرهنگ محمود زال بیگی، بیان کرد: طرح برخورد با نقاط آلوده شهرستان در شش مرحله اجرا شد و در اجرای این طرح تعداد زیادی از توزیع کنندگان خرد مواد مخدر دستگیر شدند.
وی عنوان کرد: در 10 مرحله در یک ماه گذشته کنترل محورهای شهرستان انجام شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان درمیان هم از اجرای محله پاک در روستای «اشک» خبرداد و گفت: برای اجرای موفق این طرح نیازبه همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.
سرگرد حسین خدادادی، افزود: طرح محله پاک در شش گام شامل شناسایی قاچاقچیان عمده، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر در محله های آلوده، آماده سازی بستر اجرای کار با مشارکت دستگاه های مختلف، آگاه سازی آموزش، تبلیغات و فضا سازی فرهنگی، ایجاد زیرساخت های شهری و از بین بردن محرومیت های محله ها، درمان و صیانت از معتادینی که پاک شدند و یا قاچاقچیان و توزیع کنندگانی که توبه کرده اند، در روستای اشک اجرا می شود.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.