رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از فعال بودن 80 درصد واحدهای صنعتی استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، نعمت‌الله حقیقی با اشاره به وجود 1005 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان کرمانشاه، گفت: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، قانون رفع موانع تولید و برنامه‌های خروج از رکود دولت تدبیر و امید، نسبت به شناسایی واحدهای تعطیل استان اقدام کردیم.

وی از شناسایی 240 واحد صنعتی کاملا تعطیل در کرمانشاه خبر داد و افزود: نبود سرمایه در گردش، مستهلک شدن ماشین آلات و خطوط تولید، نبود بازار فروش، اختلاف شرکا و... از علل رکود این واحدهای صنعتی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به برگزاری مستمر جلسات ستاد تسهیل و رفع مشکل واحدهای تولیدی، از ابتدای امسال تاکنون 33 واحد صنعتی به چرخه اقتصاد استان برگشته است.

به گفته این مسوول، اشتغالزایی این واحدها 913 نفر و سرمایه‌گذاری آنها 170 میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه تاکید کرد: با این شرایط 80درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان فعال هستند و تنها 20درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی استان غیرفعال است.

حقیقی در ادامه از اختصاص 422 میلیارد تومان تسهیلات در قالب تسهیلات رونق تولید به استان کرمانشاه خبر داد و ادامه داد: 238 واحد صنعتی کوچک و 26 واحد صنعتی متوسط از ابتدای اردیبهشت امسال تاکنون در سامانه بهین‌یاب جهت دریافت وام ثبت نام کرده و هم اکنون به مرحله عقد قرارداد با بانک های عامل رسیده‌اند و در مجموع 151 میلیارد تومان نیز تسهیلات دریافت کرده اند.

وی در خصوص طرح های صنعتی نیمه تمام استان نیز خاطرنشان کرد: براساس هدف گذاری انجام شده، باید 53 طرح نیمه تمام تا پایان امسال با استفاده از تسهیلات رونق تولید به نتیجه برسند.