مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 40 درصد خوراک آبزیان سردابی کشور در استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، طهمورث فتاحی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری قطب آبزی‌پروری در کشور و رتبه اول تولید خوراک آبزیان را دارا است، اظهار کرد:  یک شرکت خصوصی در استان علاوه بر تامین خوراک آبزیان در سطح استان به 26 استان کشور و پنج کشور دنیا خوراک آبزیان صادر می‌کند که از افتخارات استان به شمار می رود.

وی هدف اصلی را افزایش کمی و کیفی محصولات و تولید پایدار از طریق دانش فنی و استفاده از تجارب لازم دانست تا بتوان استانداردهای لازم را ارتقاء داد.

فتاحی، خوش خوراکی، مناسب بودن شکل ظاهری، ضریب تبدیل بالا، وزن مناسب، پایداری محصول در آب و تازگی را از ویژگی‌های منحصر به فرد تولید این محصول دانست.

دبیر رضایی، مدیرعامل شرکت خصوصی در بازدید خبرنگاران از این شرکت اظهار کرد: این شرکت در راستای برطرف کردن بخشی از خوراک آبزیان کشور با بررسی و مشاوره‌های مختلف توانسته است کار تخصصی را در استان انجام دهد. این شرکت با به کارگیری تکنولوژی روز دنیا توانسته است با کمترین میزان ضایعات در مزارع و استخرها به منظور حفظ محیط‌زیست، سلامت خانوار و جامعه، محصول با کیفیت تولید کند.

رضایی گفت: بخش عمده تولید این شرکت، تولید خوراک آبزیان مربوط به ماهیان سردابی و گرمابی مخصوصا ماهی قزل‌آلا است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 400 نفر به صورت مستقیم و بیش از 2000 نفر به صورت غیر مستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

رضایی ادامه داد: امسال تاکنون 14 هزار تن خوراک آبزیان تولید شده که در حال حاضر به دلیل هماهنگ نبودن با بازار جهانی مخصوصا کشورهای ترکیه و عربستان، رقابت وجود ندارد. تاکنون در این شرکت 40 میلیارد تومان از منابع بانکی سرمایه‌گذاری شده است و محصولات براساس نیاز و درخواست مشتری تولید می‌شود. تولید خوراک میگو و خوراک حیوانات خانگی از برنامه‌های پیش‌بینی شده این شرکت است.