حجت‌الاسلام حبیب‌الله حسنی با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی همواره نگران حال مردم، فقرا و محرومان جامعه بوده است، ادامه داد: ایشان همواره به مسؤولان نسبت به توجه و رفع مشکلات مردم تأکید می‌کرد.

به گزارش مرور نیوز، عضو جامعه روحانیت استان تهران در مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در شهرستان بابل، اظهار کرد: امروز نه تنها ایران بلکه سراسر جهان عزادار نخبه و نابغه کم نظیری است که تاریخ‌ساز، تاریخ‌نویس و تاریخ‌نگر برای نسل‌های حاضر و آینده است.

وی با اشاره به اینکه عشق به معبود و تعهد به انقلاب و رهبری در زندگی آیت‌الله هاشمی متبلور بوده است، افزود: آیت‌الله هاشمی یکی از مبارزان برجسته نظام و انقلاب بوده که در سن 14 سالگی وارد حوزه علمیه قم شد و در سن 33 سالگی بعد از قتل امیر کبیر کتاب امیر کبیر با کارنامه سیاه استکبار را در 700 صفحه به رشته تحریر درآورده است.

عضو جامعه روحانیت استان تهران با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی نقش مهمی در مبارزات و شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشته است، تصریح کرد: از سال 1336 که اوج مبارزات برای شکل‌گیری انقلاب بوده است با تبعید، زندان و فرار به روستاهای مختلف مشقات زیادی را تحمل کرده است تا با عشق به معشوق که قرآن، اسلام و حاکمیت دین در جامعه است بتواند این مقوله مهم را محقق کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: موضوع و مصداق به ولایت فقیه و ولی فقیه مورد توجه آیت‌الله هاشمی بوده است و همواره بر دفاع و حمایت از ولی فقیه تأکید داشته است.

حسنی با استناد به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خناسان نتوانستند سبب فاصله و اختلاف بین ایشان با رهبری شوند، یادآور شد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری خناسان سعی داشتند سبب اختلاف بین این دو یار دیرین امام شوند اما با همه کارها چیزی از محبت هاشمی به بنده کم نشده است.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی همواره نگران حال مردم، فقرا و محرومان جامعه بوده است، ادامه داد: ایشان همواره به مسؤولان نسبت به توجه و رفع مشکلات مردم تأکید می‌کرد.

عضو جامعه روحانیت استان تهران با اشاره به اینکه تعهد به دین، انقلاب، نظام و رهبری از ویژگی‌های بارز آیت‌الله هاشمی بوده است، ادامه داد: امام راحل بارها فرمودند تا زمانی که هاشمی زنده است اسلام هم زنده است.

این مسؤول اضافه کرد: تمام خواسته یار دیرین امام این بود کشتی انقلاب به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای راه خویش را به سمت توسعه و پیشرفت در پیش گیرد.

حسنی از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع و تدفین آیت‌الله هاشمی تقدیر کرد و گفت: این حضور باشکوه بیانگر علاقه مردم به مردان انقلاب و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی است.