همایش خشکسالی و روش های آبیاری با حضور کارشناسان و مسئولان در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، همایش خشکسالی و روش های آبیاری ظهر شنبه با حضور کارشناسان و مسئولان در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در این همایش اظهار داشت: بارش ها در استان چهارمحال و بختیاری نسبت به گذشته بسیار کمتر شده اند و نوع بارش ها نیز تغییر کرده است.

ذبیح الله غریب عنوان کرد: با وجود کاهش بارش ها اما تولید محصولات کشاورزی در این استان افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 52 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شدند، اظهار داشت: بهره گیری از تجهیزات آبیاری نوین در مزارع چهارمحال و بختیاری از اهداف اصلی در این استان به شمار می رود.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: سالانه دولت در این استان به دنبال تجهیز هفت هزار هکتار اراضی این استان به سیستم آبیاری نوین است.

وی تاکید: استفاده از تجهیزات آبیاری نوین در اراضی کشاورزی نقش مهمی در کاهش مصرف آب و افزایش راندمان تولید دارد.

استفاده مطلوب از منابع آب باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش اظهار داشت: خشکسالی و کاهش بارش ها در این استان خسارت های بسیاری در بخش کشاورزی این استان ایجاد کرده است.

سید طاهر نوربخش عنوان کرد: در این همایش برای آشنایی کارشناسان، ناظران و مشاوران و پیمانکاران مباحث فنی از قبیل تعادل بخشی، کنتورهای حجمی، نصب کنتورهای حجمی، اجرای سامانه های آبیاری به ویژه آبیاری تحت فشار مورد توجه قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: تجهیز اراضی کشاورزی به تجهیزات آبیاری نوین نقش مهمی در بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی دارد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: خشکسالی و کاهش بارش ها در این استان موجب خشک شدن بسیاری از چاه های آب کشاورزی، قنات ها و چشمه های این استان شده است.

وی ادامه داد: استفاده درست از منابع آب باید مورد توجه بیشتر در این استان قرار بگیرد.